nieuweling

ik ben erg geintereseerd in modelbouw duikboten maar ik heb geen idee met wat voor kit ik zou moeten beginnen en wat dan mijn minimum budget zou moeten zijn ik zou hier heel graag meer over willen weten

sparkie

Welkom Sparkie.

Dan zijt ge bij de juiste ades gekomen.
De mensen die er het meest van afweten zijn Lex Verkuil en Raf en nog andere mensen waarvan me de naam ontschieten (En al is Raf al een tijdje niet meer echte geweest).

Greetings.

reken op kosten vanaf duizend euro.
dat is wel inclusief zender en dergelijk, als je dat al hebt, dan
zijn rompen en kits vanaf 500 te krijgen.

alleen de kit is natuurlijk even slikken, de rest is in onderdelen
te verzamelen ( sinterklaas, het verkopen van familileden, etc.).

met name Robbe verkoopt bouwpakketten waar in ieder geval een hoop
anderen al ervaring mee hebben, dus waar je veel van kan leren.

groeten,
Ronald

ps in den haag zit ook de hmbc (haagse model boten club). in ieder geval vroeger zaten daar ook een paar duikboters bij.
http://www.hmbc.nl (of kijk even op onze eigen website
voor de links http://www.duikboot-vaargroep.nl.

"het verkopen van familieleden"
dat is toch als grap bedoelt hé
of doen jullie het echt? :lol:

greets

samuel speltdoorn zei:
"het verkopen van familieleden"
dat is toch als grap bedoelt hé
of doen jullie het echt?
greets

Ligt er aan wat er geboden wordt ...... :D Het is een dure hobby !

[edit] Ik hoor net op de radio dat er een advertentie van Marktplaats is afgehaald waar men daadwerkelijk een 1 jaar oude baby aanbood .... 8O 8O Daar zit nu de politie terrecht bovenop, dus oppassen met wat we hier schrijven geloof ik... :?
[edit/]

Maar weer serieus en :ontopic: , wat Ronald schrijft klopt wel zo'n beetje denk ik. Dan voor een sub met ballastsysteem. Als je wat minder duur wilt (goedkoper durf ik het niet te noemen) kun je voor een dynamisch duikende sub kiezen. Dat scheelt aan benodigde technische onderdelen snel de helft, en is veel eenvoudiger in opzet. Maar eerst wat vraagjes aan jou, dan kunnen we misschien wat gerichter antwoorden.

Wat is jouw bouwervaring binnen de modelbouw?
Wat denk je te kunnen/mogen/willen besteden?
Wat wil je kwa model? WOII, modern, fantasie?

Ik kan me b.v. voorstellen dat een Shark van Graupner een leuk instapmodel zou kunnen zijn. Die loopt ook niet zo in de papieren, en er is wat ervaring mee binnen het forum. Niet van mij persoonlijk, maar ik heb ze zien varen, en het zijn best leuke dingen.

Sparkie,

Welkom in deze hoek van de modelbouw. Ja, het is een dure hobby, en ja je kunt het zo gek maken als je wilt. Zelf ben ik ooit begonnen met een Seawolf van Robbe. Lekker simpel in opbouw en relatief goedkoop om mee te beginnen. Later, als je wat meer ervaring heb, kun je 'm verbouwen naar een statische duiker met een duiktank (piston of zak/pomp). Een tipje vooraf. Koop een regelaar voor de stabiliteit (bijv. van Norbert Bruggen), deze helpen je netjes op periscoop diepte te varen zonder een dollfijn immitatie te doen.

Indien je voor dat ding kiest, vraag dan maar raak op mijn PM of hier op het forum.

grtz.

Danny

ik heb niet heel erg veel ervaring maar vlieg wel mirc' heli's en ben redelijk technisch aangelegd, mijn budget staat nog niet echt vast maar ik heb een mooie deal met iemand als ik goed scoor op school krijg ik geld
:D

Hoi Sparkie,

Heb zelf een duikboot gebouwd van PVC. Dat haal je zo bij de bekende doe het zelf winkels. Probeer later wel even een foto te plaatsen.

En Ronald, waar heb jij jou Kilo gehaald? Heb er zelf ook interesse in.
Heb even op de site gekeken en ze hadden ook een Sea Wolf.
En zijn deze modellen duur?

Groetjes Douglas.

Hoi Sparkie,

Die pvc buis is ook een idee als op schaal en het moet op een bepaalt type lijken, niet je zorg is.

Dan is dat ronduit het goedkoopste dat vertelde Raf mij ook al eens,toen ik nog aan het zoeken was, van wat is een (beginners) u-boot, je kunt later die buis wel wat aankleden.

Is anders een Revel U boot 1 op 72 niet een idee? ook niet makkelijk maar er zijn ook mensen op het forum die dat hebben gedaan en dan heb je wat meer ruimte Toch? en Norbert Bruggen heeft er een ombouw kit voor.
Die Revel kit kost meen ik 70 euro

Maar al met al goedkoop is het niet en wordt het ook niet al doe je alles zelf, de besturing en electronica zal je ook nodig hebben.

Ik wil je niet afschrikken voel je vooral welkom in dit hoekje van de modelbouw sport, maar weet waar je aan begint, ook wat geld betreft :?
Het is nooit leuk om ergens aan te beginnen en dan later af te moeten haken zeker als het om geld gaat.

Dus wat je nu doet is goed informeer goed om je heen en als je door gaat, ga er dan voor, hulp is er wel.

Dat weet ik uit ondervinding, ben zelf eigenlijk ook een nieuwkomer,wat duikboten betreft dan. :lol: :lol:

Groeten

Jan Huizenga,

Seawolf kost bij Robbe rond de 170€
Bij Krikke ( groningen) rond de 160€.

Seawolf is gewoon een pvc-buis met upsmuck.
Ik ben nu zelf ook met één bezig ( restauratieprojectje ).

ja ik dnek dat ik zelf wat ga knutselen met zo'n pvc bius heb al wel wat electronika maar moet alleen speedcontroler en servo's zo'n beetje denk ik

ik heb eigenlijk nog een vraagje wat heb je allemaal nodig aan elektronica het meeste weet ik wel maar ik weet niet of ik dan alles heb

Heren !

er zijn twee Seawolfs :
- robbe kit (een fantasiemodel, maar wel R/C) : blijkbaar 160 euro
- Trumpeter plastic kit, plm ongeveer zo'n beetje 20 euro. geen R/C

de kilo kost ook zo'n beetje 20 euro (schat ik).
anders even googl'en : "trumpeter kilo"

kosten van de standaard R/c onderdelen : ook even googl'en..

diepteregelaar kan je altijd nog kopen. kost dacht ik plm 50 euro
anders even via onze website (www.duikboot-vaargroep.nl) naar de site
van norbert bruggen, en aldaar de euri's voor een lageregler tellen.

meer over Kilo's : http://www.rc-submarines.com/BigDave/

Wel leuk zo'n minisubje, wat microspul er in en dan in bad :wink:

als ik zo ver ben dat ik me vertrouwd voelt om ook een sub te bouwen dan zou ik graag een delta willen bouwen die van norbert bruggen,

dat leek mij wel wat ik heb die in actie gezien in veendam van jeroen
met èèn woord fantaties,maar verlopig doe ik het maar met de lafayette.

Back