[nieuws] Kyosho FO-XX 1/8th basher truck

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 28 jun 2014.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    [​IMG]

    Kyosho have released first information and photos of the FO-XX 1/8th scale basher truck based on what appears to be a revamped Twin/Mad Force chassis. Featuring a lightweight vertical plate chassis with inner dirt shields and front and rear rigid axles the truck resembles a mud-slinging Formula Off-Road vehicle with its paddle-type tyres and scale bodyshell. Threaded big bore shock absorbers make for improved off-road performance while a front bumper with light buckets not only look cool but also protect the chassis from the rigours of off-road racing. The FO-XX comes ready-to-run including a 2.4GHz radio system, a waterproof high-torque steering servo and your choice .25 big block nitro motor or a high-performance brushless system.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Source: Kyosho [kyoshoeurope.com]
    [​IMG][​IMG]

    News brought to you by...
    [​IMG]
     
  2. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    zie er leuk uit voor op het strand!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Zeker.. standaard 'semi' zanpedals :)
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hmmm.. Die hebben het concept goed afgekeken van de Ijslandse stijle wand klimmers.. :) :)

    Me Like!!!
     
  5. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ziet er erg leuk uit, ben benieuwd hoe die uiteindelijk gaat rijden :)
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Erg gaaf, alhoewel ik nog steeds een beetje een vooroordeel heb tegen Kyosho (ivm onderdelen beschikbaarheid/leverbaarheid). Maar als ik zo Indoorvlieger, Dutchrc en nog wat Kyosho-rijders hoor in andere topics, valt dat geloof ik wel mee tegenwoordig.

    Het lijkt een beetje op een grote Wraith in Formule offroad-style.
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik denk (DENK) dat vooral in de US dat een overweging is.. daar is Kyosho minder goed vertegenwoordigd door de importeur(s).. Alhier heb ik voor vervanging van Kyosho onderdelen geen problemen eigelijk..

    Qua auto is dit uiteraard goeddeels een Mad Force, en dat is goed nieuws voor MF rijders :) . Mijn broer heeft tegenwoordig mijn MF, en dat is inderdaad een prima crawler ook (kleinere pinion + 3S)
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja die Mad Force heb ik eigenlijk ook altijd super gaaf gevonden, vooral die dikke starre assen.

    Oke dan is die verkrijgbaarheid denk ik nog een vooroordeel van vroeger.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Kijk, je struikelt bijna over de Traxxas onderdelen, en daarbij wordt Kyosho vaak wat duur gehouden, daardoor minder populair, daardoor willen shops de onderdelen niet op voorraad houden, etc... Ik bestel meestal onderdelen in de VS, Duitsland of Japan, via eBay. Vaak nog sneller binnen dan besteld bij een NL shop.

    Maar afgezien van de onderdelen, je kan wel merken dat ze veel ervaring hebben in het maken van fijn rijdende auto's. Ik ben ook erg gecharmeerd van Team C, maar ze missen daarbij toch iets verfijning van Kyosho, is mijn indruk.
     
  10. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Wat een supervet ding!
     

Deel Deze Pagina