Nieuwste TT electroheli

laurens

Forum veteraan
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=520019

836405.attach

836409.attach

TT E55/ E620 en E620SE.

Leverancier van accu's word Flightpower, motor is nu nog van plettenberg maar het schijnt dat TT nog zelf motoren gaat maken.

Hmmm eigenlijk vind ik het er niet uit zien. Beetje expirimenteel ofzo. Mechanische mixers, maar waar is de pitch-brug dan? Achterste swashpate link los !??! De plaatst van de motor is misschien nuttig voor koeling, maar wat als je een lange motor hebt, steekt die een behoorlijk stuk uit.

Afijn, als het allemaal perfect werkt, en ze de kosten niet naar "elektroheli" niveau qua spare parts brengen. Komt die vast hier ook een keertje te staan ;)

Offtopic:

Wat vind jij electroheli niveau Michel? Weet je zeker dat dat niet het merk zelf is?

Mechanische mixers, maar waar is de pitch-brug dan? Achterste swashpate link los !??!

Die achterste link is los omdat het waarschijnlijk ccpm is dus geen mechanische mixers en dus ook geen pitch brug.

tieske

90 graden ccpm? (zie swashplate)

@Laurens: Al de (vergelijkbare grote) elektroheli's die ik tot nu toe gezien heb is dubbel zo duur qua onderdelen vergeleken met een Raptor.

90 graden ccpm, ja dat kan. Dat heb ik op mijn vario benziene trainer ook gedaan. Eigelijk was dat een 4 punts ccpm aansluiting maar omdat je dan binding krijgt tussen de servo's laat je een servo weg en heb je op een goedkope manier een 3 punts 90 graden ccpm aansturing.
Het is een goedkope oplossing maar het werkt wel en het is beter dan de 4 punts aansturing.

tieske

Kan mij niet voorstellen dat TT voor een nieuw ontworpen body voor 90 graden ccpm gaat kiezen. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat ze geen 120 graden swashplate hadden liggen voor dit "prototype". Maar als deze swashplate toch een tijdelijke vervanger voor een 120 graden swash, gaat de aansturing bij vervanging graden toch niet netjes 90 graden meer op de swash staan (hoewel dit slecht te zien is vanuit het huidige perspectief). Jammer dat er geen foto's van de andere kant gemaakt zijn.

[edit] er is zelfs al mee gevlogen. Dus dit moet wel de goede swash zijn 8O

90 graden ccpm hoeft niet slecht te zijn. Ik denk dat ze allebei hun voor en nadelen hebben. Misschien hadden ze wel de 4 punts aansturing in de planning omdat dit ook nog werkt als er een servo uitvalt. Even afwachten maar.

tieske

Back