Nieuwtjes CIAM/FAI betreffende F5J (o.a. World Cup)

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Op de CIAM Plenary Meeting 2014 in Lausanne heeft F5J de WK status gekregen. In 2015 zal de eerste eerste World Cup serie zijn,
Voor de details verwijs ik graag naar de websites van de FAI en KNVvL al is daar nog niet heel veel te vinden - even wachten op de verslagen van de meeting.

Ik kan helaas ook niets zinnigs zeggen over hoe eea verder georganiseerd gaat worden (omdat ik wel wedstrijdleider voor het NK ben maar me nog niet heel veel verder in deze zaken heb verdiept, als ik dat al ga doen).

Verder worden er steeds meer AMRT's goedgekeurd (Altimeter/Motor Run Timer).
Nieuwste toevoeging is de Unilog2.
Voor de actuele lijst zie EDIC WG & Approvals

Op dit moment is DIT de meest recente lijst. Let ook op de voorgeschreven firmware.

Laatst bewerkt:
Op de CIAM Plenary Meeting 2014 in Lausanne heeft F5J de WK status gekregen. In 2016 zal het eerste WK zijn, een Europees kampioenschap is er al in 2015.
Voor de details verwijs ik graag naar de websites van de FAI en KNVvL al is daar nog niet heel veel te vinden - even wachten op de verslagen van de meeting.

Ik kan helaas ook niets zinnigs zeggen over hoe eea verder georganiseerd gaat worden (omdat ik wel wedstrijdleider voor het NK ben maar me nog niet heel veel verder in deze zaken heb verdiept, als ik dat al ga doen).

Verder worden er steeds meer AMRT's goedgekeurd (Altimeter/Motor Run Timer).
Nieuwste toevoeging is de Unilog2.
Voor de actuele lijst zie EDIC WG & Approvals

Op dit moment is DIT de meest recente lijst. Let ook op de voorgeschreven firmware.

Weer een 1 april grap?
Het verslag beter lezen!
Wat op de CIAM Plenary Meeting aangenomen is, betreft het introduceren van een World Cup voor F5J. Dat is een combinatie van een aantal wedstrijden, die per jaar over de hele wereld gevlogen worden.

Peter Keim

Nee, geen april grap.
Ik lees in het verslag:

WERELDKAMPIOENSCHAPPEN
jaar klasse(n) aanbieding door: gegeven aan:
2015 F1A, F1B, F1C senior Mongolië
F1E Servië
F3A Zwitserland
F3B Nederland
F3CN Oostenrijk
F3D Tsjechië
F3K Croatië
F3M ?
F3P Polen
2016 F1A, F1B, F1P junior Macedonië
F1D Roemenië
F2 Australië
F3F ?
F3J Slovenië
F4C (sr. en jr.) Roemenië
F5 ?

Gezien het lijstje begreep ik dat het een WK in een land zou zijn...maar ik laat het graag aan jou over om het dan duidelijker te beschrijven. :-)

Het World Cup- verhaal had ik wel begrepen en is al vanaf 2015. Toch?

Met F5 is bedoeld de combinatie van de enige twee klassen met WK-status bij elektro: F5B en F5D. Het vraagteken wil zeggen dat nog geen land(en) zich beschikbaar gesteld heeft (hebben) om door de CIAM als organisator geaccepteerd te worden.

Voordat F5J de WK-status kan krijgen, moet eerst de procedure doorlopen worden als omschreven in Sporting Code deel ABR paragraaf A.15 en vervolgens A.16 en wel volgens de gewijzigde versies daarvan, die per 1-1-2015 van toepassing zijn.

World Cup; ja.

Peter Keim

Back