niew vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter pietjan
  • Startdatum Startdatum
oke bedankt ik wil natuurlijk niet iets kopen dat ik niet kan besturen, maar ik heb er niet zoveel verstand van dus welke zouden jullie doen?

ik ga nu voor een week op vakantie dus kan ik niet antwoorden.

goeie vakantie dan!

Ik zou zelf toch voor de blubaby gaan. Ik heb zelf een lazybee gemaakt met de onderdelen die ik in post #5 zij. Bij kun je prima buiten vliegen mits het weinig waait en dat is niet heel erg vaak. De meeste kans heb je 2 uur voor zonsondergang dan is het vaak rustig. Het verschil met blubaby en lazybee is denk het stuurgedrag want de lazybee is heel direct en heeft daarom snel de nijging om wat zenuwachtig te zijn. ik vind dit zelf wel prettig omdat hij direct reageert en je kunt daarom snel uit een benarde positie sturen.
hier een fimpje dat ik deze week maakte met de 70cm lazybee en DEZE 8 euro kostende camera.
0EBuzWAKzrI[/media] - zweefvliegen boven ossenkamp in wapenveld

ik verwacht dat de blubaby wat rustiger en daarom iets makkelijker vliegt. Bijde toestellen zijn in een dag te maken. Je print de tekening uit en plakt de a4tjes aan elkaar. je knipt ruim om de lijntjes.
Je spuit heel ligt wat spuitlijm uit een spuitbus te koop bij de action en gebruikt dat papier als een mal op depron. dat snij je uit en plak je zo in elkaar met wederom lijm van de action namelijk creation wat 85 cent kost ofzo. op die mannier heb je heel snel een vliegtuigje en niet duur.

Ik zou voor de HK (hobbyking) spul gaan en bestel niet meer dan 50 euro tegelijk dan heb je geen invoerrechten bij douane. Bestel desnoods in 2 verschillende zendingen.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal, ik ben weer terug van vakantie en luppie omdat de bluebaby niet met heel veel wind kan ga ik denk ik toch voor de Floater Jet ga. ik was op vakantie in Frankrijk en zag daar erg veel Air Hogs! als ik nou een motor op een titan zet(daar heb ik filmpjes van gezien) ben ik dan goedkoper uit/zou ik dat kunnen?

Geen verkeerde keuzen,
Ik heb er zelf ook 1:mrgreen:
Is me eerste vliegtuig,
Deze kan je gerust hoog vliegen,gas uit en hij blijft prachtig in de lucht.
Als je relaxed zweeft en je verliest uiteindelijk hoogte,gas tot boven en weer floaten,kun je wel 50min tot 1 uur vliegen.

De 2200mah 25c x-thin versie bij HC
Past precies zonder wat Foam weg te halen,helemaal naar voor en dan heeft ie een beetje nosedown,precies goed.

Nog 1 tip ,zou er meteen 4 hxt900 servos erbij kopen.
Heb ik zelf in ieder geval gedaan,(stock zijn niet te beste)
Loopings gaan goed roll langzaam,(andere servos gaat het vermoedelijk beter)
Maar vindt het nu nog prima,vermoed een weekje dan andere prop erop en de hxt900 erin:mrgreen:

Al met al je gaat er geen spijt van krijgen:thumbsup::celebrate:

Ps windkracht 2/3 is makkelijk te doen als je kunt vliegen,(windkracht 4 zou ik niet wagen)
Je moet wel heel goed oppassen met landen,
Is mij nog allemaal gelukt, en netjes ,maar is toch wel andere koek dan windstil:D

Laatst bewerkt:
Oke dan ga ik daar naar kijken, welke onderdelen heb jij gebruikt?

Onderdelen?
Bij HC staat hij gewoon te koop vliegklaar,
Dus moter en servos.

Heb alleen 4 hxt900 servos erbij besteld.
En 2 x 2200mah 25c xthin versie.
En nog een andere prop erbij.
Je hebt alleen een zender nodig +ontvanger en je kunt vliegen.

Hij is zo relaxxed ben er errug blij mee:)

oke dat is fijn maar kan je me een link sturen ik kan hem niet vinden :p

The axn floater jet

HobbyKing Online R/C Hobby Store : AXN Floater-Jet / Ready To Fly EPO $56.95

Lipo die ik erbij heb gekocht ,was 2 x thin versie(uitsnijden foam niet nodig)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C (X-Thin) $15.99

Je zou ook gerust voor die 2200mah 25c normal size(moet je alleen uitsnijden maar is ook perfect)

The extra 4 servos die ik besteld had HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $2.99 (zou ik zeker erbij bestellen)

Deze prop heb ik erbij besteld

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x4E Precision propeller $1.64

Gaat hij een stuk sneller dan stock.

Dit heb ik besteld,
Heb nu denk 10 x gevlogen en ga binnenkort de servos en prop veranderen van stock naar wat ik erbij besteld heb.

ooo ik dacht dat je die air hogs bedoelde :p
maar toch bedankt die doe ik denk ik gewoon.

Hee Pietjan,

Ik ben zelf bezig met de Blubaby. Als je zelf een model wilt bouwen dan is dat zeker een aanrader. Ik heb ook wel genoeg filmpjes gezien met wat meer wind dus daar zou ik niet zo over inzitten. De Blubaby kan je bouwen met verschillende vleugeltypes, groottes en dus ook gewichten. Een 24 inch Blubaby is natuurlijk niet te vergelijken met een 60 inch.

het is natuurlijk veel makkelijker om direct met een kant en klaar toestel te beginnen... bespaart je de beelden van mijn maiden:-)

veel plezier in iedergeval.

Maarten

hallo mensen ik heb gisteren gehoord dat ik voor een reis van school naar Australië 600 euro moet betalen, en met 15 euro per week zakgeld is dat best wel wat. dus k weet niet op hoeveel ik dan uitkom met de koster wand er moet dan ook nog een afstandsbediening enzo bij. misschien voor mijn verjaardag ergens in December :(

Back