Nigerianen en zelfbouw helicopters.... levensgevaarlijk !

Deze gast sloopt oude auto's en motoren om er vervolgens een heli(of hoe je het ook noemen wilt) mee te bouwen.

http://www.france24.com/france24Public/en/administration/afp-news.html?id=071021050644.f7wwe84w

SGE.LUR67.211007050637.photo00.photo.default-512x342.jpg

SGE.LUR67.211007050637.photo01.photo.default-512x341.jpg

eheh, top!

zou er niet graag in willen zitten, maar erg goed gedaan. Zou wel een vlieg filmpje willen zien eigenlijk

Enigste keer dat hij zal vliegen zal de boom wel in zijn haha.
Idee is erg leuk, maar of het toestel te vertrouwen is...... ik waag er mijn leven niet aan.

Nu weet ik waarom mijn collega's niet meer offshore willen gaan in Nigeria. Het land aan zich is niet zo gevaarlijk het zijn de helicopters die naar de offshore platforms vliegen die niet helemaal betrouwbaar zijn.

Ik vind het er niet bepaald vliegwaardig uitzien! Check die rotorbladen en de staartboom, ziet er niet uit alsof dat gaat werken naar mijn idee.

Dirk Jan zei:
Ik vind het er niet bepaald vliegwaardig uitzien! Check die rotorbladen en de staartboom, ziet er niet uit alsof dat gaat werken naar mijn idee.

Hier sluit ik mij bij aan... :wink:

>>The chopper, which has flown briefly on six occasions,

hij heeft kennelijk wel al gevlogen

Ruben Jansen zei:
Wauw knap gedaan :thumbsup: Vreemd dat de regering geen intresse heeft daar :?

wil je soms jouw leven in een weegschaal opstellen?
laat op deze "heli" eens de vliegtechnische keuring erop los van een europees land....
een grandioose "buis" warschijnlijk......

kan er iemand de technische keurings eisen (of een link) publiceren hoe een eenvoudig toestel (piper?) aan een keuring wordt onderworpen?

ps: 99 % van de Congoleese toestellen mogen NIET MEER LANDEN in europa....

groeten
steffe

nee zou er zelf niet in gaan zitten :lol: maar wel gaaf dat iemand met zo weinig middelen een helicopter kan bouwen. Gelukkig voor hem zijn de eisen daar niet zo hoog. Hoop voor hem dat al zijn creativiteit en inspanningen beloont worden en dat het allemaal goed gaat. Zou toch zonde zijn als die zou crashen

man, man, man, wat zeuren jullie toch. Deze man laat allen maar zien dat je met beperkte middelen ook een heli kan bouwen en aangezien hij hem zelf als veilig beschouwt zal het best wel veilig zijn tot in grenzen.

Velen van jullie lukt het nog niet eens om een modelvliegtuig te ontwerpen met als budget 5 euro. En nee niet aankomen met al reeds bestaande ontwerpen of afgeleiden daarvan.

Hierbij daag ik iedereen uit om een modelvliegtuig te ontwerpen en bouwen met als budget 5 euro voor het complete model exclusief motor en besturing. En niet jatten van reeds bestaande modellen zoals de Magnum, Double magnum, en alle zagi achtigen. Het model moet kunnen vliegen en dat moet je bewijzen door een filmpje.

Vind het ook wel knap inderdaad.. en zou me niets verbazen als het ding gewoon vliegt.

Let wel: de 1e vliegtuigen op deze aardkloot zagen er ook als prutswerk uit, waren onveilig, maar vlogen wel degelijk.

Deze man is toch best aan het pionieren, mag je best respect voor hebben.

Dat gezegd hebbende, als hij mij 'een ritje' aan zou bieden, zou ik denk ik toch beleefd bedanken :P

Deze jongen heeft dat waarschijnlijk gebouwd om reclame te maken voor zijn kwaliteiten als lasser.
Vliegen zal het niet :nooo:

Daar komt toch wel iets meer voor kijken dan loop en sloop materialen.

Uit het artikel:

Although some government officials got very excited when they saw him conduct a demonstration flight in neighbouring Katsina state, Nigeria's Civil Aviation Authority (NCAA) has so far shown no interest in his aircraft

Dut het vliegt wel ;) maar goed :

For a four-seater it is a big aircraft, measuring twelve metres (39 feet) long, seven metres high by five wide. It has never attained an altitude of more than seven feet.

Echt vliegen kan je dat ook niet noemen dan........

Volgens mij is het een uit de hand gelopen modelbouw helicopter, die echt niet zal vliegen.

Deze vliegt echt wel. De Airwolf van Dirk Bogard lid van MVC Midden-Nederland.

Back