Nigerianen en zelfbouw helicopters.... levensgevaarlijk !

Theo Coenen zei:
Velen van jullie lukt het nog niet eens om een modelvliegtuig te ontwerpen met als budget 5 euro. En nee niet aankomen met al reeds bestaande ontwerpen of afgeleiden daarvan.

Ik heb verschillende van dat soort modellen ontworpen en gebouwd.
Mijn woodstock vliegt ruim 30 minuten met een 1350 Mah accu en een klein goedkoop brussles motortje.
Aan schuim kost dat ding niet veel meer dan een halve plaat XPS en een stuk 6 mm depron. Ok ik had wel een computer nodig om hem behoorlijk uit te tekenen, een lazer snijder om de onderdelen netjes te maken en de beschikkiing over koolstof voor de stuur stangen. Maar met een sate prikker en een figuurzaag bereik je het zelfde.

Nu ben ik bezig met een budget piper uit XPS en depron gebaseerd op het zelfde basis idee.

www.cavemanrocketry.nl/cpg/displayimage.php?pid=154&fullsize=1[\img]

[img]www.cavemanrocketry.nl/cpg/displayimage.php?pid=150&fullsize=1[\img]

Vertel mij waar jij een 1360mAh accu en een klein brushless motortje + servo's + XPS +depron vandaan haalt voor 5 euro?

Het ging volgens mij in de opmerking van Theo alleen om het vliegtuig zonder de rest. Geen motor of besturing.

Theo Coenen zei:
man, man, man, wat zeuren jullie toch. Deze man laat allen maar zien dat je met beperkte middelen ook een heli kan bouwen en aangezien hij hem zelf als veilig beschouwt zal het best wel veilig zijn tot in grenzen.

Velen van jullie lukt het nog niet eens om een modelvliegtuig te ontwerpen met als budget 5 euro. En nee niet aankomen met al reeds bestaande ontwerpen of afgeleiden daarvan.

Hierbij daag ik iedereen uit om een modelvliegtuig te ontwerpen en bouwen met als budget 5 euro voor het complete model exclusief motor en besturing. En niet jatten van reeds bestaande modellen zoals de Magnum, Double magnum, en alle zagi achtigen. Het model moet kunnen vliegen en dat moet je bewijzen door een filmpje.
Tijd voor een nieuwe forum-ontwerpwedstrijd? :)

Laten we on-topic blijven aub. :wink:

@ Tadango, als jij als serieuze student een zelfbouw helikopter zou bouwen, zou hij er dan zo uitzien ?
Bovendien mis ik de nodige stuurelementen aan de hoofdrotor.

Neem van mij aan dat je met een Honda Civic blok geen heli kan laten vliegen !

Rhelie zei:
@ Tadango, als jij als serieuze student een zelfbouw helikopter zou bouwen, zou hij er dan zo uitzien ?
Waarschijnlijk niet. Je vergelijkt nu een Nederlandse student met een Negeriaan. Ik hoop dat je zelf ook wel kan bedenken dat daar verschil tussen zit. :roll:

Rhelie zei:
Neem van mij aan dat je met een Honda Civic blok geen heli kan laten vliegen !
Is niet erg als je er niks vanaf weet hoor maar zeg dan niet dit soort dingen. Het staat er toch echt, ik neem aan dat ze niet liegen

Ik vraag me toch sterk af hoe de staartrotor wordt aangedreven, want daar lijkt echt niks te zitten.

Of hij heeft terwijl hij vloog keihard rondjes getold :)

Ach, niet te moeilijk over doen.

Ik ga niet naar Nigeria, en hij vliegt met het ding niet naar NL. Het is veilig dus...

Veiligheid: Het nemen van aanvaarde risico's.

Zolang hij de risico's aanvaardt, is het voor hem veilig.

Back