Night Vapor bespanning

Dat zal waarschijnlijk niet gaan. Daarnaaast loop je het risico om de plastiek verbindingsstukken te smelten.

Die rimples hebben geen tot weinig invloed op het vlieggedrag. Tijdens het vliegen zie ik dat bij mijn vleugels de rimpels eruit zijn. En je moet er iets felx op houden, zeker zoals wij ermee vliegen............

Theo, OK. Ik vond het een beetje slordig staan, vandaar. We hebben de draad weer wat opgepakt met indoor vliegen, naast dat ik oudere modellen opgeknapt heb, heb ik weer wat nieuws erbij gekocht zoals deze NV, de Ladybird drone en de Magnum.
Er is iemand in de club die gelijk voor een man of tien alle bestellingen doet, erg leuk. Ik ben er een aantal jaar uit geweest en dan weet je niet wat er allemaal weer te koop of "hot" is in de indoor wereld.

Hier zijn die vermaledijde drones erg hot, soms zelfs zo erg dat je met normale toestellen niet veilig meer kan vliegen. Heb zelfs al 3 keer schade opgelopen terwijl mijn toestellen aan de grond stonden en er een drone op viel omdat de eigenaar niet meer wist hoe die in de lucht hing.
Dus erg leuk is het daardoor niet meer......

Ik blijf bij mijn Magnum reloaded en mijn heel oude Ikarus Grade Eindekker. Wel is deze laatste nu voorzien van een brushless motor met veel te veel vermogen, dus als er iemand nog een originele Ikarus aandrijving heeft voor die kist houd ik mij aanbevolen.
Volgend seizoen hoop ik de Sig Demoiselle klaar te hebben en nog enkele andere oldtimers, maar dan wel hopelijk zonder die drones.

Ja, als je een drone op handbesturing vliegt is het een ander verhaal als die GPS gestuurde dingen. Het is dan soms even moeilijk als een heli, zeker als je op snelheid komt en bochten gaat maken.
Die Ladybird kan forse snelheden bereiken, maar het is allemaal indoor.

Niettemin, toch leuk om weer eens iets anders te kunnen besturen.

Voor mij zijn die drones nu nog een crime, doordat mijn rechteroog nog niet optimaal werkt zie ik die niet of bijna niet. Voor de vliegtuigen moet ik rechts in de hoek van de zaal gaan staan om zelf de gehele zaal te kunnen overzien en te kunnen vliegen. Afgelopen zondag kreeg ik een sneller model in de handen geduwd en dat was vermoeiend vliegen voor mij, ik was kapot die avond van de inspanning. Dus snel vliegen is er voor mij voorlopig nog niet bij. Ik hoop dat na de volgende operatie alles weer redelijk normaal is.

Back