Na aanleiding van een topic over nachtvliegen, ook maar eens iets in elkaar geflanst.
Als basis heb ik een tekening van een drenalyn gebruikt.
Origineel zit er een soort profiel in het grote ronde vlak, maar omdat ik het lekker simpel wilde houden heb ik dit gewoon vlak gehouden.
Tekening overgenomen op 3 mm depron, uitgesneden en hierop rondom repen geplakt van 6 mm depron 8mm hoog. Plus een paar balsa latjes om het net allemaal wat steviger te maken. Roeren vastgezet met glasvezeltape.
Hierin heb ik stukjes ledstrip van 3 ledjes aan elkaar gesoldeerd erin geplakt.
Daarna bovenzijde beplakt met ook 3 mm depron.
Even de lampjes uit proberen,
En een paar stukjes 6 mm depron erop geplakt met een motorschotje erop, plus een staartje.
Gisteravond even geprobeert, en hij blijkt boven verwachting te vliegen. (Zie filmpje)
YouTube - NightFlyer‏
Als basis heb ik een tekening van een drenalyn gebruikt.
Origineel zit er een soort profiel in het grote ronde vlak, maar omdat ik het lekker simpel wilde houden heb ik dit gewoon vlak gehouden.
Tekening overgenomen op 3 mm depron, uitgesneden en hierop rondom repen geplakt van 6 mm depron 8mm hoog. Plus een paar balsa latjes om het net allemaal wat steviger te maken. Roeren vastgezet met glasvezeltape.

Hierin heb ik stukjes ledstrip van 3 ledjes aan elkaar gesoldeerd erin geplakt.
Daarna bovenzijde beplakt met ook 3 mm depron.
Even de lampjes uit proberen,

En een paar stukjes 6 mm depron erop geplakt met een motorschotje erop, plus een staartje.

Gisteravond even geprobeert, en hij blijkt boven verwachting te vliegen. (Zie filmpje)
YouTube - NightFlyer‏