"Nijmegenaar verliest drone boven stad"

Ik krijg de commentaren niet geopend....

Groet, Bert

Ook niet als je op de rode "Reageer"-knop klikt?
Weer het bekende riedeltje; "een van mijn eerste vluchten", "parkeerplaats achter de Albert Heijn" (zie flyer)

Op het rode "reageer" knopje drukken.

Het zijn de gebruikelijke reacties van werkloze mensen.

Er had ook in de krant geschreven worden dat iemand zijn modelvliegtuigje of helikopter (multi-rotor/kopter is veel te ingewikkeld) was kwijt geraakt.

Dan waren er hooguit reacties geweest in de trant van; "wat zielig" of "lekker belangrijk".

Maar ja, dat doet het niet zo leuk in de media.
Die hebben het liever (net als hier op het forum) over "drones", want geeft veel meer reacties.

Behalve dat de media het liever over drones heeft, is blijkbaar een AR Parrot - zoals te zien op de flyer van Daan - ook niet zo interessant. Deze wordt in het verhaal opgeblazen tot een heli van 2 kilo. Dat een heli van 2 kilo zich niet zomaar zal laten wegblazen had de journalist blijkbaar ook niet begrepen.

Los van het feit dat de journalist in kwestie laat weten de ballen verstand van de materie te hebben: het blijft negatieve publiciteit voor de vliegers en voedt het negatieve "onderbuikgevoel" van het publiek.

Die negatieve onderbuikgevoelens worden natuurlijk uit een heel andere bron gevoed.
Het publiek weet nauwelijks het verschil en zal het ook een worst wezen, zolang het hun eigen liefhebberijen maar niet aangaat.

En of het echt help er steeds maar weer aandacht aan te geven?
De groep die je wil bereiken, zal hier in verhouding nauwelijks aanwezig zijn.

Ook niet als je op de rode "Reageer"-knop klikt?
Weer het bekende riedeltje; "een van mijn eerste vluchten", "parkeerplaats achter de Albert Heijn" (zie flyer)

Op het rode "reageer" knopje drukken.

Het zijn de gebruikelijke reacties van werkloze mensen.

Nee, er opent dan een veld waarin ik zelf kan reageren, maar het laat geen reacties van anderen zien....

Maar ik mis er verder weinig aan zo te horen.

En laat ik nu geen zin hebben om zelf te reageren.... :rolleyes:

Groet, Bert

Ik heb toch het idee, ook als ik die reacties onder het artikel lees, dat het publiek het onderscheid wel weet te maken tussen drone-piloten die in de openbare ruimte vliegen en modelvliegers die dat op hun clubterrein doen. Net zoals de dwaze actie van Emile Ratelband boven het Binnenhof, niet de gewone modelvliegers werd aangerekend. Terecht dat we verontwaardigd over dergelijke acties zijn en dat mogen we best laten horen, want daarmee kunnen we ons er van onderscheiden. Maar zijn we niet te bang dat dergelijke gevallen onze hobby uit de lucht zullen halen?

Vergeet niet dat de eigenaar zelf ook woorden als drone en helikopter op de flyer heeft gezet. Geeft ook maar weer even de kennis aan daar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back