Nikko 9,6Volt accu

Hoi, ik heb in verschillende zenders een 9,6V accu ingebouwd.
Maar als ik nu met een imax b6 ga laden stopt het bij 13,8 Volt. Maar als ik ga laden met mijn graupner 8 dan laadt die hem maar op tot 10,6. Nu mijn vraag wat is de voltage wat de accu geeft als je hem helemaal heb opgeladen. Als dit onder de 13,8V is dan laadt ik hem maar niet op met de imax b6.

De eindspanning van een Ni-** na het laden heeft niets te maken met de ladingstoestand van de accu. Een snellader detecteerd het delta-peak moment. Dat is het moment dat de normaal tijdens het laden oplopende spanning van de accu iets gaat teruglopen. Dan is de accu vol en wordt het laadproces onderbroken. De spanning die de accu op dat moment heeft is van veel factoren afhankelijk, zoals temperatuur en laadstroom op dan moment.

nou het is een Ni-CD accu maar ik vind het vaag dat een lader bij 13,8V stopt en de ander bij 10,6V. Daarom weet ik niet of ik met 13,8V me accu overlaad. Weet iemand het toevallig??

De 13.8v zal wel een meting zijn onder het laden en de 10.6v een meting als er even geen laadstroom is.

Het heeft niets met overladen te maken, de lader detecteert bij vol weer een dalende spanning en zal bij een bep. daling tov. de piek afslaan.

Ik meet de stroom na het laden.

met de graupner 8 is het na het laden 10,6V

maar met de imax b6 na het laden 13,8

dit heb ik op gemeten met een voltmeter.

daarom vind ik het raar dat ze van elkaar verschillen.

en ik wil graag weten welke goed is. (welke voltage)

Je meet niet de stroom na het laden maar de spanning. Spanning wordt weergegeven in Volt. Stroom wordt gemeten in Ampere.

Een net geladen accu kan een spanning hebben van rond de 1,5 Volt per cel. Deze waarde zal snel dalen. D\Staan de laders goed ingesteld? Er is vaak een andere instelling voor Ni-Cd en Ni-Mh cellen.

Laatst bewerkt:
Beide ook met dezelfde laadstroom geladen?

Uiteindelijk moet je er even een autolamp aan hangen en dan de voltage meten.

Back