nikko-laders

hallo,

wie kan mij redden
ik weet dat de nikko moddelauto's niet op een modelbouwforum hoort maar ik weet niet meer een andere oplossing

het volgende is gebeurt
mijn zoon heeft de tas met 2 opladers laten vallen en deze zijn nu defect
ik hoop dat er iemand is die mijn zoon kan helpen

het gaat om de volgende laders
nikko model :bc-200 output d.c. 7.2 volt 1000 mA max. met laadtijd 1-2 uur.

de andere lader is :
nikko model 1465 output 11.6 Volt 180 mA
op de voorkant zit een sticker met de volgende informatie
9.6 Volt Ni-CD batterij 4 uur lader

ik had al een mail gestuurd naar nikko maar daar konden ze mij niet helpen de laders waren niet meer op voorraad.

weet iemand een andere op lossing
mijn zoon zal erg blij zijn want hij kan nu de auto's niet meer gebruiken

groeten

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt:
hallo,

wie kan mij redden

weet iemand een andere op lossing
mijn zoon zal erg blij zijn want hij kan nu de auto's niet meer gebruiken

groeten

Ja hoor.
Die laders zullen wel niet van hoogstaande kwaliteit zijn dus een mooi moment om een goede lader te kopen die gewoon alles kan laden.
Dat hoeft echt niet zo veel te kosten.
Waarschijnlijk minder als die twee defecte laders vervangen.
Vertel dan wel even welke accus(specs s.v.p.)je er mee moet laden en hoe veel tegelijk.
Als ik het goed begrijp alleen penlites en dan mag het ook een ander type lader zijn.;)

Laatst bewerkt:
Ik denk, dat je het beste bij een modelbouw winkelier kunt vragen naar een universeellader. Deze kunnen meerdere accu's tegelijkertijd laden. Zo te zien heb je één laaduitgang van 1 Ampere nodig en eentje van circa 180 mA (komt niet zo nauw, een beetje meer of minder mag ook).

Zowel Robbe als Graupner hebben zulke laders in het programma. Plaatjes downloaden van de Graupner site (Graupner) lukt niet zo gemakkelijk, van de Robbe site (robbe Modellsport) is dit de Power Peak Uni 7:

8564.jpg

Hoi heb je foto van de kapotte lader dan kan ik kijken wat voor aansluiting hen nog wat van dat spul in de schuur liggen

ik heb in mijn fotoalbum een paar foto's gezet .
ik wist niet hoe ik het anders moest doen.

hoop dat je er wat aan heb

de batterij met de gele sticker schuif je in de lader met de gele sticker.
de zwarte lader is via de bevestiging die ik ook op de foto heb gezet hoop dat deze foto duidelijk genoeg is

groet fonzie

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

ik zal zsm alles instellen zoals het hoort maar dit is nieuw voor mij dus moet het even uitzoeken

Ja hoor.
Die laders zullen wel niet van hoogstaande kwaliteit zijn dus een mooi moment om een goede lader te kopen die gewoon alles kan laden.
Dat hoeft echt niet zo veel te kosten.
Waarschijnlijk minder als die twee defecte laders vervangen.
Vertel dan wel even welke accus(specs s.v.p.)je er mee moet laden en hoe veel tegelijk.
Als ik het goed begrijp alleen penlites en dan mag het ook een ander type lader zijn.;)

wat u over de laders zegt zal waar zijn want deze moeten normaal wel tegen een stootje kunnen
heb wat foto's in mijn fotoalbum gezet hoop dat u mij verder kan helpen
ik weet niet door wat voor lader ik ze kan vervangen en waar ik op moet letten met een andere lader

groet fonzie

Misschien zijn ze wel te repareren maar dan moet je wel weten hoe ze werken en anders even hulp er bij halen.

Die Nikko laders zijn het simpelste van het simpelste maar meestal nog vrij duur om aan te schaffen.

ik weet niet door wat voor lader ik ze kan vervangen en waar ik op moet letten met een andere lader

groet fonzie
Daar heb je inmiddels een goed advies over gekregen.
Die lader kan diverse stroomsterktes leveren en is heel flexibel ten aanzien van de spanning.
Snelladers hebben geen zin als je geen snel laadbare accus hebt.

Laatst bewerkt:
Zet inderdaad even je locatie aan. Dan is er vast wel een echte hobbyist in de buurt die je verder wilt helpen.

De laders zijn geen black-magic en zijn eenvoudig te vervangen. Even de behuising van de speciale lader open schroeven, elektronica er uit en twee draden naar de lader zoals Corrien voorstelde. Moet goed komen. Ik heb dit bij mijn Bosch schroef/boormachine ook gedaan ;-)

P.S. En waarom horen Niko auto's niet thuis op het forum? Hobby is hobby voor mij :thumbsup:

je hebt een pb, ik kan je in elk geval met 1 lader helpen, is een standaard aansluiting die daar op zit. De andere is inderdaad wat specialer.

Groeten Memphis

Waarom dan in hemelsnaam spammen in het topic met pb send, pb retour.. das compleet onzin...

P.S. driehoekje geklikt met verzoek om topic wat op te schonen.

here we go again. Niks beters te doen??? ...
Ik ga er niet van uit dat je PB verstuurd berichten uit domheid in een discussie te plaatst, mocht je dat denken. Ik weet niet hoe goed je met forumgebruik en -mogelijkheden bekend bent. Excuses voor een stukje forum-coaching mijnerzijds, Het zal niet meer gebeuren, het forum kent daar een heel handig tooltje/geheugensteuntje voor. Ga ik niet uitleggen/verwijzen want dat zal je dan ook wel kennen. Nadeel van dat tooltje is dat het geen onderscheid maakt tussen forum gerelateerde berichten en modelbouw gerelateerde berichten. Jammer, maar scheelt mij wel weer wat tijd :mrgreen:

Geen PB gestuurd :mrgreen:

Laatst bewerkt:
en weer pb retour ;-)

Ik neem aan dat je dan ook persoonlijk dit verder afhandelt en er verantwoording voor neemt? Een forum is ervoor om elkaar te helpen op een manier zodat andere daar ook wat aan hebben. Dat hele pb sent en retour etc slaat nergens op.

Een forum is er om elkaar te helpen. Als ik een prive bericht stuur dat ik de TS kan helpen met een nieuwe lader die hij voor nop mag hebben van mij is dat iets wat tussen mij en de ts is en wat niet het gehele forum aan gaat vind ik.

En als ik met een knipoog reageer dat er een pb retour is moet dat kunnen vind ik.
Er heerst hier zo'n dictatuur dat alles EXACT op jullie manier moet dat er geen lol meer aan is.

Ik vind het prima, dit is voor mij de laatste keer geweest dat ik gereageerd heb ergens op. Er is voor mij meer in het leven dan alleen serieus gezeik. het draaid hier ook om een hobby en om fun.

Om JULLIE te plezieren is dit mijn laatste bericht geweest hier op het forum.

Gegroet.

Back