Nikko Safari Cruiser - Intertoys :)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door 5p1k3, 11 apr 2009.

  1. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Vandaag even wezen winkelen met de vrouw en ja, als ik dan een Intertoys winkel zie, dan wil ik altijd even neuzen bij de Playstation3 spelletjes. Op weg daarnaartoe kwam ik langs de rc afdeling en ik merkte direct dat die flink uitgebreid was. Niet alleen van die kleine helicoptertjes, maar er stonden nu zelfs menig grote helicopters tussen. Nu heli's mij toch niet zo heel erg trekken ben ik door gaan zoeken naar een vliegtuigje en ja hoor. Ook op dat gebied is er bij de Intertoys best aardig wat te vinden.

    Ik kocht de Safari Cruiser voor 39,95 euro. Ben hem vanmiddag thuis gelijk gaan uit proberen en ik moet zeggen, hij vloog erg leuk.

    Erg leuk ding om bekend gemaakt te worden met de modelbouw :)

    Nu vliegt het mij ietwat te tam en er zit geen hoogte roer op. Enkel richtingroer en gas. Ik ga hem uitbreiden met een hoogteroer en misschien zelfs rolroeren. Even afhankelijk van de hoeveelheid ruimte die ik heb.

    Zie hier een footootje:
    [​IMG]
     
  2. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    eindelijk eens een goede stap van nikko richting het rc vliegen na alle helicopter mislukkingen?? ik blijf dit even volgen...
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2009
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    ik zie anders nergens een nikko logo staan hoor....

    ik zal binnenkort eens in oss in de intertoys gaan rondneuzen, niet alleen voor de PS3 spelletjes, maar ook effe kijken wat we bij ons nu allemaal hebben, was wat karig een paar maanden terug....
     
  4. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    En waarom zou dat logo zichtbaar moeten zijn op het vliegtuig? Het staat anders overduidelijk op de verpakking.
     
  5. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Zie de Nikkos RC site voor meer informatie
     
  6. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, Belgiƫ
    Ziet er nog leuk uit, denk je dat het wat zou zijn om te voorzien van een 5 grams UH BL motor en wat kleine electronica, of is hij daarvoor te licht ?

    Ik zal deze week ook eens gaan zien bij de Intertoys hier in de buurt, maar vrees een beetje dat ze geen groot/nieuw aanbod zullen hebben, aangezien het een kleine Intertoys is.

    grts

    niels
     
  7. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    op de nikko site bij airplanes intermediate staat ook een pitts achtig kistje wat zo te zien WEL een hoogteroer heeft, lijkt me dat persoonlijk een betere keuze?

    @spijker46
    wanneer komen de eerste filmpjes?
     
  8. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik zal kijken of ik morgenavond wat filmpjes maken kan. Anders op zijn vroegst maandag denk ik ;)

    Vanmiddag was ik even alleen naar de open vlakte gegaan en kon dus niet ook nog eens de camera bedienen.
     
  9. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Foto's en filmpje

    Filmpje wordt nu geupload. Is ruim 90mb groot, dus iemand enig idee hoe ik die kan verkleinen? ;)

    Hier eerst wat foto's:

    klein he? Het vliegtuigje bedoel ik dan..
    [​IMG]

    Uit de hand prima te starten. Vanaf de grond trekt ie teveel 1 kant op..
    [​IMG]

    and there he goes..
    [​IMG]

    en hier in de lucht..
    [​IMG]

    Meer foto's zijn er helaas niet gemaakt, maar dat kan een andere keer wel.
     
  10. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Lijkt sprekent op de C17E die Conrad verkoopt :
    Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

    Heeft alleen 1 nadeel :
    Het is of gas aan of gas uit, echt regelen is er niet bij.
    Zelfde bij het sturen : Of gelijk helemaal naar rechts of helemaal naar links.

    Ik had hem 2 jaar geleden gekocht, en het vloog idd wel leuk maar was wel lastig.
    Nu heb ik hem omgebouwt met 2 normale servo's motor/regelaar.
     
  11. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Hey, dat is grappig. Het is inderdaad exact dezelfde.. Oke, qua kleurstelling niet dan. Maar dan heeft "nikko" hem "gejat" of andersom ;)
     
  12. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    geinig dingetje. Ik volg het draadje maar eens even, als het mogelijk is om het om te bouwen naar een 3-4 kanaals normale besturing, dan moet ik ook maar eens gaan shoppen :)
     
  13. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    En hier het beloofde filmpje..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    dat vliegt helemaal niet zo verkeerd!
     
  15. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn

    Conrad verkoopt hem al 2 jaar ieder geval, en daarvoor verkocht Graupner hem als 4 kanaals geloof ik.
    Maar in je filmpje vliegt hij goed !
     
  16. Rockboy_Pascal

    Rockboy_Pascal

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Kaatsheuvel
    Dat zie je niet vaak, een goedwerkend Nikko vliegtuigje:p . Althans ik dan..
     
  17. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Haha, nou dat was exact mijn ervaring ook. Ik heb al een aantal vliegtuigjes gehad inmiddels van Nikko, maar zolang ze de aansturing doen over 2 elektromotoren, dan blijft het crappy sturen. Daarin zijn de X-twins een beter voorbeeld van hoe het wel moet / kan.

    Ik zal proberen van de week nog een filmpje te maken, weet nu ongeveer hoe het moet met youtube enzo ;)
     
  18. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    maar hoe werkt die besturing nou?? volgas en uit ? en het richtingsroer? in meerdere standen of zoals je wel vaker ziet vol links, midden en vol naar rechts.
     
  19. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Motor is in zodanige hoek ingesteld dat wanneer je gas geeft het vliegtuig automagisch stijgt.

    Richting geef je met richtingsroer. Dwz: vol links, of vol rechts, of middenstand. Motor is overigens aan of uit. Heel basic en simpel en toch doeltreffend ;)
     
  20. Jelly

    Jelly Guest

    Ik heb gisteren mijn eerste vlucht gemaakt met de Safari Cruiser. Dit was meteen ook mijn eerste vlucht ooit met een RC vliegtuigje :)
    Ik vond het een erg leuk toestel en ik denk wel een goeie om mee te beginnen want ik had het redelijk snel onder de knie. Daarvoor zijn wel de 2 bijgeleverde propellors gesneuveld :( 1 heb ik nog wel kunnen fixen met secondelijm, maar weet iemand of er extra propellors te bestellen zijn? Thanks!
     

Deel Deze Pagina