Nikko Sky Ace laden.....

Is het mogelijk om de accu van een nikko Sky ace te laden met een aparte lader?

Sky ace lader:
11.5 volt
1.5 Ampere

Accu Sky ace:
9.6 volt
350 mAh

"andere" oplader:
12 volt
100 mAh

"andere" batterij (die hoorde bij de bovenstaande oplader)
8.4 volt
300 mAh

Wat maakt het verschil in volts uit? (minder laadcapaciteit zorgt toch voor een langere laadtijd? of zit ik nu helemaal verkeerd!)

lijkt mij prima kunnen! maar als ik me niet vergis is 100 MAH minder dan 1.5 A dus hij zal nog langer doen om je accu vol te proppen.

Op zich kan je elke accu met elke lader die daar geschikt voor is laden. Je moet dan wel weten hoe je die lader gebruiken moet. Wanneer je niet weet wat voor accu het is en hoe de lader werkt dan moet je NOOIT een accu met een andere lader gaan laden dan die meegeleverd is.
Aan de hand van de gegevens die hier gegeven worden is het niet mogelijk om een echt goed antwoord te geven. Wat we minstens moeten weten is wat voor accu je wilt laden? Wat voor laders je hebt, alleen de spanning en de stroom zeggen maar weinig? Zijn het automatische laders, kan je nog wat instellen en zo ja wat? En verder nog alles wat je van de accu en laders weet.
Pip geeft hier dus een totaal verkeerd advies. Sorry Pip maar als je er zelf zo weing van afweet kan je beter geen adviezen geven.:nosmile:

Het is een Nimh accu. De lader is gewoon zo'n standaard lader, dus niks regelbaar o.i.d. (zat bij de X-plane, maar die is laatst gecrashed, dus dacht ik dat de lader misschien nog bruikbaar kon zijn)

Anders neem ik gewoon het zekere voor het onzekere, en gebruik ik die lader niet.

Back