Nikko Sky watcher, 3 kanaals speelgoed? Nu nog een filmpje!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Satoer, 8 sep 2004.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Mijn menig over dit stukje troep is dat het voor onze hobby eigenlijk een aanfluiting is die mensen doet afschrikken.

    Men kan dan beter iets meer geld uitgeven en dan een microheli kopen voor tussen de 150 en 200 euro met alles erop en eraan. Vele van deze micro's kunnen vergelijkbare crashes redelijk doorstaan en vliegen stukken beter. En met die dingen kunnen wij ze ook nog eens beter helpen dan met die troep van Nikko.
     
  2. Fabian

    Fabian Guest

    Goed punt, maar niet iedereen Theo, alleen praat je dan al snel over 2 x de kosten van een Nikko Skywatcher.. Het is ongelofelijk, maar niet iedereen geeft zo maar 200 euro uit voor een apparaat wat de neiging heeft om zichzelf te vernietigen (totdat het virus om zich heen slaat).

    Zullen we een actie 'Fly for life' starten? Met dezelfde opbrengsten als een vergelijkbare actie kunnen we alle heli-enthousiasten een set op maat leveren en hoeft niemand meer na te denken over kosten.

    Eigenlijk moesten ze verplicht bij zo'n crash-boom-bang heli een cd'tje leveren met filmpjes van de overige modellen (marketingtechnisch voor Nikko niet handig), maar dan is het verschil wel duidelijk.

    Ik zie dit dan ook echt als speelgoed en nowhere near een echte microheli.

    Zou het echt mensen afschrikken voor onze hobby? Zo heb ik er nog niet over nagedacht, maar als dat zo zou zijn: 'direct een verbod erop :)'. Als het maar geen luchtverfrisserverhaal gaat worden.
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Theo,

    Als den goedheligman er 1 aan ifo zou geven, zal ie er toch vet gaaf blij mee zijn hoor!
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Helaas voor die heilige kinderlokker, maar zoonlief krijgt dat ding van Nikko dus absoluut niet van hem. Dan geef ik hem liever een GWS Piper die hier toch maar als decoratie dient op dit moment, of ik maak hem dan wel iets zoals die oude vertrouwde Blackie van jou. Alleen op dit moment is hij nog te ruw om serieus te gaan vliegen. Hij is wel al met een vrijevluchtmodelletje bezig om het bouwen/tekeninglezen te leren.
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik vind dat ik hier toch even moet opkomen voor Nikko hoor. Ook ik vind de Skywatcher troep. Maar voor dat geld krijg je best veel.

    De test die in het programma werd uitgevoerd sloeg van geen kant! Al zou die man een microheli die wel goed kan vliegen in zijn hand gehad hebben was er geen beter resultaat uit gekomen.
    Ten eerste gaat hij binnen in een loods vol bende vliegen… Hij heeft niet eens de handleiding gelezen!! Hij weet niet eens hoe hij hem moet besturen of uittrimmen. Daarnaast wordt er duidelijk aangegeven dat je op een groot veld moet gaan vliegen, met weinig tot geen wind.
    Vervolgens gaat hij in zijn de tuin wat stuntelen. Nog even wordt er een stukje uit de DVD wordt getoond: “Neem afstand van 5 meter”, Hij staat er net een meter vanaf :roll: Ook hier komt hij tot de conclusie dat er meer ruimte nodig is.

    Uiteindelijk gaat hij naar een groot veld. Heb je op de bomen gelet?? Daar staat minstens windkracht 4 à 5 8O Daar zou een ervaren piloot moeite hebben een 4 kanaals FP in de lucht te houden. Na al dat gestuntel zijn de accu’s ondertussen zo leeg dat die niet eens meer omhoog komt. Gek hè??? :roll: Dan maar gooien en met de tanden besturen??? :hammer: HALLO!!

    Lekker eerlijk allemaal. Waarom gingen ze niet even naar Nikko zelf voor een uitgebreide demonstratie?? Nee ze lieten een oud… “man op leeftijd” (ik hou het netjes ;) ) met de indruk dat je meteen ermee kunt vliegen een beetje klungelen. In de handleiding staat zelfs dat je dit niet 123 leert.
    Daarnaast is het helemaal niet de doelgroep. Geeft het een kind van de doelgroep en die heeft veel sneller door hoe je dat ding een beetje in de lucht kan houden. Ik merk het hier al op heft forum. Hoe jonger hoe sneller ze het door hebben.

    Ik heb in dit draadje al verhalen gelezen dat iemand toch een aantal minuten hem in de lucht heeft gehouden. Dus het is wel mogelijk!
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar Satoer, beeld jezelf eens in als een onervaren RC vlieger die zo´n ding als kind kado krijgt.

    Het is net als een RC-auto, batterijen erin en gaan !
    Meer dan 90% van de eigenaren van een Nikko product zal nooit de handleiding in acht nemen......

    Ik heb ook het idee dat er juist zo naar gekeken is hoe dom dat dat bij ons misschien over mag komen
     
  7. Fabian

    Fabian Guest

    Oftewel: dan is dit de enige heli die verkocht zou mogen worden. Deze heli kan er namelijk WEL tegen dat hij 6 keer per minuut wordt gecrasht.

    En ik wil de gemiddelde hardcore game player van 12 jaar echt weleens voor de eerste keer met zo'n speeltje zien vliegen. Ik ben namelijk bang dat die er SOMS beter over weg mee kunnen dan de gemiddelde serieuze beginner.
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Vergelijk hier op het forum eens de jongeren met de oudere… Gemiddeld heeft iemand onder de 17 jaar zo'n 4kanaals FP micro binnen 2 à 3 dagen door hoe je moet hoveren. een generatie ouder doet er over het algemeen al een stuk langer over.

    Je mag toch wel verwachten dat als ze een product gaan testen, ze even duidelijk de handleiding lezen. Er zit zelfs een duidelijke DVD bij. Het gaat mij er om dat deze “test” erg slecht en misleidend is. In de handleiding staat ook dat je de heli niet 1,2,3 kunt vliegen. Er zat zelfs nog een labeltje aan het rotorblad waar dat allemaal duidelijk op stond. Dat zou betekenen dat de persoon in kwestie echt even serieus een paar weken zou uit moeten trekken om te kijken of hij echt te besturen valt. En niet zoals nu gedaan is, en de Skywatcher voor het eerst met windkracht 4-5 door een onervaren iemand met een lege accu in de lucht gooit en met zijn tanden probeert te besturen! Kom op zeg.

    Uit deze test zou je nooit kunnen leiden of de skywatcher nou goed of slecht is. :?
     
  9. Fabian

    Fabian Guest

    Mee eens :)

    Goed of slecht is volgens mij ook alleen te bepalen als erbij vermeld wordt voor wie is het goed of slecht.

    Voor mij persoonlijk is het 100 euro weggegooid geld, maar mijn vriendin vond het al een leuk ding (die kan tenminste binnen, en niet stuk).


    Het leuke van dit verhaal: volgens mij is dit één van de weinige keren dat een paar volwassenen (waar ik ooit ook wel bij ga horen) het zo uitgebreid over een stuk speelgoed hebben.
    Zullen we voor de personen die het stukje gezien hebben ook een topic openen over 'Bendable Sylvia'? Maar dan past het beter in het café ;-)
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    En nog een (paar?) generatie(s) verder?
    Leert t nooit meer? :cry:
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jawel hoor Niek, je hebt toch zondag ook gezien dat de 2de vlucht van mij met de hornet al stukken beter ging dan de eerste. Als ik als oude (vul zelf maar in) het kan leren dan moet jij als jong broekie het zekers kunnen leren.

    Ook al door de goede coaching van enkele aanwezige heli piloten.
     
  12. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    oke ik moet michel gelijk geven wij behoren niet tot de doel groep.
    zullen door onze ervaring wellicht nooit een skywachter goed kunen besturen
    zonder mod
    en we zijn zelfs al te oud er voor (23 jaar)
    maar zie mijn bovenstaan de post's
     
  13. Salomon

    Salomon Guest

    :lol: :D :D :D Nikko :D :D :D :lol:

    Hallo,

    Na het kijken van de leuke filmpjes heb ik gisteren mijn eigen nikko helecopter gekocht :) In het echt heb ik nog nooit heleicopter gevlogen maar met meerde simulatoren kan ik het al wel dus ik dacht ik probeer het eens met een speelgoed helicopter. Eeert heb ik hem een beetje afgesteld in de woonkamer en toen steeds iets hoger ( nog steeds in de woonkamer :p ) vond mijn moeder trouwens heel leuk :p

    Vandaag ben ik er mee naar buiten gegaan en dit ging prima ik heb er een paar rondjes mee gevlogen best hoog en de meeste met een landing op pootjes. Het lijkt wel een beetje op het vliegen met een vliegtuig ... Helaas met de laatste landing kwam mijn helicopter op een steen trecht en toen is een klein deel van het landings afgebroken :(

    Maar hij vliegt nog wel maar echt mooi vind ik het niet staan .. weet misschien iemand waar ik een landing gestel kan kopen ?
     
  14. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Denk niet dat je een los onderstel kan krijgen..
    Volgens mij kan je beter een potje CA (soort secondenlijm) kopen. Dan kan je eventuele volgende beschadigingen ook gewoon repareren ;)

    Maareh.. jij kan dus goed overweg met de Skywatcher?! Filmpje!
     
  15. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    @salomon
    ja graag een filmpje want dan willen wij graag weten wat wij fout deden
     
  16. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.826
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik denk ook dat het een beetje overdreven is "wat vluchtjes en geland op zijn pootjes":)
     
  17. Hum? Die skywatcher heeft toch geen nick functie? Hoe kan je dan stationair hooveren?
    :?
    Niels :|
     
  18. TP

    TP Guest

    Onder de indruk..en veel respect, maar dan vooral voor de koelbloedigheid van je moeder.. Hebben jullie een woonkamer ter grootte van een voetbalveld ofzo? ;)
     
  19. Salomon

    Salomon Guest

    hmm bedankt he !

    Tis toch echt zo. Vanmiddag heb ik weer gevlogen en tis me weer een paar keer gelukt om hem op zijn 'pootjes :p' te laten landen. Het was ook perfect windstil.

    Als ik volgas geef gaat de helicopter achterover leunen en raakt dus al zijn snelheid kwijt en daarom kan ik hem soms goed landen.

    Ik zal mijn moeder vragen of ze binnenkort een filmpje maakt.
    [​IMG]
     
  20. Jimmy J

    Jimmy J Guest

    Dat houdt dus in dat 'i al op z'n achteruit staat. Maar als deze functie niet met de zender bedient kan worden hoe vliegt die dan?
     

Deel Deze Pagina