Nikko Sky watcher, 3 kanaals speelgoed? Nu nog een filmpje!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Satoer, 8 sep 2004.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Nice :) Waar wacht je nog op, vliegen :)
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Yup.. daar komt het echt op neer. "vliegen" Het is een vaste nick, dus hij gaat altijd naar voren. Hoveren is er niet bij. dus dit is niet binnen te doen.

    Ik ga de DVD even kijken. 8)
     
  3. xanderdude

    xanderdude Guest

    haha ziet er grappig uit ga je fotos maken van het vliegen?
    groeten xander
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Da's nu weer jammer...
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Tja, het is wel de ultimate test natuurlijk om meteen met windkracht 5 te gaan rossen :lol:
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    maar michel kun je er echt een servo bij in zeten als je de nick wilt kunen bedienen
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Staat er veel data op die DVD?

    [maw, up te loaden naar mijn file server?]
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    okay hahaha vragen vragen....

    Even een mini-verslag:

    De doos:
    [​IMG]

    -DVD
    -Zender
    -Handleiding
    -Batterijen voor de lader
    -Batterijen voor de zender
    -De heli
    -2 Accu’s oplaatbare voor de heli 350 mAh Nimh (klopt dus niet op m'n plaatje onder)
    -Trainingskruis


    Er zit dus geen adapter bij. De bedoeling is dat je de lader vult met dikke batterijen of voed met de sigarettenaansteker van de auto.

    Op de DVD staat een kinderlijk eenvoudig maar duidelijk instructie filmpje over de werking van de heli, hoe je ermee moet omgaan en veiligheid. (zo'n 15 minuten)

    :pim:

    Goed gaat die (heb nog nooit zo snel iets uit elkaar getrokken :lol:)

    De electronica:
    [​IMG]
    Je krijgt er 2 Nimh accus bij die met de meegeleverde lader in 15 minuten vol zitten. Dat is vrij snel want mijn Schulze doet er in de automatische stand 22 minuten over.
    Redelijk stevig spul, de bladen zijn van zacht plastic en hebben een beschermingsbeugel die de klap opvangt. Volgens mij moeten die heel wat kunnen hebben. Op de DVD vliegt er iemand mee, en zo te zien kan je er rondjes mee vliegen. Hoveren is echt uitgesloten!!
    De servo is echt een beetje gaar, maar het werkt. Volgens mij is de ingebouwde motor wel van een iets betere kwaliteit dan standaard bij een Hummingbird oid zit.
    De Canopy is echt de sterkste die ik ooit standaard bij een heli gezien heb. Niet van dat patatbakjes plastic maar echt van dat degelijke spul.

    De Gyro:
    [​IMG]
    Jawel er zit werkelijk een gyro in. Het is echter geen piëzo maar een mechanische gyro. Een zeer simpel systeem met een veer. Krijgt de staart een swieper beweegt het gewicht op de veer naar buiten en dit merken de magnetisme sensors, zodat de elektronica tegen kan sturen.

    De staart:
    [​IMG]

    Ook met dezelfde beschermingsbeugels op de bladen om een eventuele (lees Hoogstwaarschijnlijke) crash te dempen. Deze motor is ook wat degelijker (dat denk ik tenminste omdat die groter is) dan een standaard Hummingbird oid. motor.

    Conclusie:
    Tja… wat zal ik er over zeggen, Ik denk dat je er 2 minuten rondjes mee kan vliegen. Je kan beter een Hummingbird oid. Kopen daar kan je ook leuk binnen mee vliegen.
    Wat mij opviel was dat er geen extra bladen bij zitten. Zijn die eventueel wel te koop bij de speelgoedwinkel??

    Hoe lang gaat het duren eer de eerste deze heli “upgrade” met een extra servo op de nick?? Dan moet er natuurlijk ook een andere gyro in, andere ontvanger, andere roll servo, motor controllers. Maw, het loont niet de moeite denk ik om deze te modden…

    Nog meer vragen?
     
  9. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    super michel zo'n verslag kunen we wat mee
    en lowflyer mijn ma zij wel een gek hoor die michel haalt meteen de boel uit mekaar
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Detail opname motor board en ontvanger graag...

    Enne JIJ bent tochte 1e die er een fatsoenlijke ontvanger en nick servo in gaat zetten toch!?

    Leuke gyro! Goedkope oplossing, maar werkt.
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Dan weet je zeker dat hij iets vliegt :) Of het nu wegblazen door de wind is of bestuurd.... tja...
     
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Het gekke is dat dat ding toch heel erg stabiel is. perfect trillingsvrij en de staart desondanks een mechanische gyro prima op z'n plekie blijft. jammer dat hij geen nick heeft ander had je dit ding super makkelijk kunnen hoveren

    Nou vooruit ;) (ik had hem net weer dicht)
    [​IMG]
    Weet het echt nog niet. Meer omdat ik het een beetje lùllig vind voor al die kotertjes die in het park kijken naar dat ding en dan tot de conclussie komen dat dat ding meer kan dan hij werkelijk kan.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Je kan ook je hummingbird cp pakken en daar het kapje op gooien ;) Moet je dan die kinderen eens naar de winkel zien rennen :twisted: Helemaal lol als je inverted kon :yes:
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    HAHAHAHAHAHA het is wel een steviger kapje, hmmmmm

    De heli is desondanks het vele plastic, maar 230 gram vliegklaar. Ik ga morgen toch eens proberen te vliegen met dit ding.

    Ik heb nog iets belangrijks ondekt!!
    Op het moment dat je rechts rollt geeft de staart extra gas bij, zodat hij gaat draaien. Roll je naar links dan geeft de staart minder gas.

    De staart wordt dus automatisch met de roll meegemix om door de bochten te sturen
     
  15. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    :p

    Ha dus toch (zie mijn uitgesproken vermoeden op blz 1)

    Maar je kunt er dus wel een extra servo op kwijt?
    Hmmm..
    Leuk leuk leuk. :)
     
  16. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja, maar dan moet je hem toch drastisch om gaan bouwen. ontvanger met extra kanaal, 2 servo's (orginele servo is niet courant omdat daar 5 draden ingaan) gyro en een mixboardje... tja kan je voor die 90€ beter een Hummingbird Elite FP kopen.

    wow lees net je voorspelling Erwin op de eerste pagina:
    Dit is eng 8O

    Vrienden bij Nikko? ;)


    Maarrruhhhh... niet eens een reactie over mijn lieve vriendinnetje die mij gewoon even een heli kado doet??? :D
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Fantastische vriendin!! Heeft ze nog een ouder zusje?

    ;)
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ze vond het zeker ook wel erg leuk toen je hem meteen aan de binnenkant ging bekijken :wink:
     
  19. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ja Laurenka
    dit heb je goed gedaan nu kunen wij in elke geval een mooi verslag lezen van deze speelgoed heli
    voor mij nog ff geduld om te testen of het ook door mijn ma gevlogen kan worden
    maar in elke geval michel bof jij maar met zo'n vriendin
    en als het voor niek nee is
    dan vraag ik me af of ze mischien een jonger zusjes heeft ongeveer 21 tot 25 :twisted:
     
  20. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik denk dat het meer gaat om het feit of je deze speelgoed heli ook goed vliegbaar kan maken naar onze wensen
     

Deel Deze Pagina