Nikko speed boot ombouwen.

• Topicstarter Topicstarter Glenluyckx
  • Startdatum Startdatum
G

Glenluyckx

Guest
hallo ,ik vond hier nog een speedbootje van nikko opzolder,
Nu zou ik deze graag nog een probere maar vind de afstands bediening niet meer.. ik heb wel veel andere spullen die ik miss kan gebruiken maar ik vraag mij af hoe ik moet sturen want het is met 2 schroeven en geen roer dus , de ene motor draait dan harder als de andere om zo te draaien.. maar kan ik dit na maken met bv een robbe ontvanger en een robbe navy motor controller 120 ,deze is zoal water dicht. graag wat hulp

Geen geld in steken. Beter doorsparen tot een fatsoenlijke boot waar je véél meer plezier en eventueel snelheid uit kan halen.

Geen geld in steken. Beter doorsparen tot een fatsoenlijke boot waar je véél meer plezier en eventueel snelheid uit kan halen.

ga ik ook niet doen , maar ik heb gwn veel spul liggen en dermee ach ja kheb er al een roer op gezet ondertusse met servo zal wel lukken ,ik ben creatief post weleen fototje als het klaar is ;) 2 speed 800 erin met goeie schroeven
van 2 cm zou toch vooruit moeten gaan

hoe groot is dat nikko bootje wel niet als er 2x speed 800 in kan? Ik ken alleen die kleine nikko dingen..
En schroeven van 2cm.. dat is niks! Die motor heeft veel grotere props nodig om leuk vooruit te moeten gaan. Zelfs mijn cat die veel toeren maakt draait nog props rond de 40mm (70cm catamaran)
Een speed 800 zou makkelijk een 45mm > prop moeten kunnen draaien (afhankelijk van hoeveel cellen je eraan hangt)

(afhankelijk van hoeveel cellen je eraan hangt)

Dan is de vraag ook nog of de cellen de gevraagde hoeveelheid amperé aankunnen. De Nikko-boten die ik ken worden door AA cellen gevoed, in dat geval zul je het niet redden, of je moet een eigen accu erin steken. Ben ook benieuwd hoe het bootje in het water ligt, de waterlijn zal wel een stuk gestegen zijn, met 2 Speed 800 motor, servo, regelaar en dikke accu :neutral:

Dan is de vraag ook nog of de cellen de gevraagde hoeveelheid amperé aankunnen. De Nikko-boten die ik ken worden door AA cellen gevoed, in dat geval zul je het niet redden, of je moet een eigen accu erin steken. Ben ook benieuwd hoe het bootje in het water ligt, de waterlijn zal wel een stuk gestegen zijn, met 2 Speed 800 motor, servo, regelaar en dikke accu :neutral:

ga een proberen van op een 2500 mah 7.2 bat grotere schroeven is geen probleem neen.. ps tis geen speed 800 maar speed 400 xD miss verklaard dit meer

ahja en het merk is niet nikko maar iets anders dat er op lijke trinico ofzoeits

Back