Nikko speeldgoed duikbootje ombouwen

• Topicstarter Topicstarter SCOTW
  • Startdatum Startdatum
S

SCOTW

Guest
Hallo,

Allereerst wil ik me even voorstellen, ik ben Marijn en doe momenteel mijn vwo examens.

Aangezien ik de laatste paar weken wat tijd omhanden heb, ik weet het ik zou constant hard moeten leren maar dat doe ik nou eenmaal niet, ben ik op een leuk idee gekomen.

Ik heb hier thuis een niet langer werkend speelgoed duikbootje liggen van Nikko. Ik heb het ding een keer te diep laten duiken in de vijver waardoor er water binnen kwam en het hele zaakje doorbrande. Nu heb ik alle elektronica eruit gehaald en ben van plan er een dynamisch duikend bootje van te maken.

Nu heb ik totaal geen ervaring met het bouwen van rc modellen, wel met een bouwen van statische modelletjes, maar daar heb ik in dit geval weinig aan. Ik ben echter wel al een tijd lang aan het orienteren wat betreft duikboot modellen, ik wil namelijk al heel lang een rc duikboot bouwen. Toch zeker als beginner was ik van plan dit te gaan doen met een compleet pakket met uitgebreide handleiding, maar de plannen zijn met dit bootje wellicht gewijzigd.

Ik weet dat er al een hoop topics zijn waar ik mijn antwoorden kan vinden, dus ik zal zo beleefd zijn deze niet te stellen. Ik zou alleen wel even willen weten of het niet te hoog is gegrepen of een onverstandig idee is. Het gaat namelijk hoe dan ook best veel geld kosten als je ziet dat ik een:
-zender
-ontvanger
-servo's
-motor
-akku of baterijen
-afdichtingsmiddelen en allerlij andere dingen waarvan ik nog niet eens weet dat ik ze nodig heb, moet gaan kopen. Nu helpt het wel dat ik al een volledig waterdichte romp heb, hoewel ik daar waarschijnlijk in moet gaan boren wat hem weer lek maakt, maar goed.

Hier zijn enkele foto's zodat jullie kunnen zien waar het over gaat, als ik het goed doe althans.

Als ik het goed is moeten hierboven stel foto's staan, zo niet dan staan er een stel urls waar je niets aan hebt. Hier is nog een link naar het originele speelgoedje: http://www.hobbytron.com/Nikko-Sea-Tiger.html

Ik ben van plan twee, met servo's beweegbare, duikroertjes te maken aan de voorzijde waar vroeger twee aandrijfschroefjes zaten. En aan de achterzijde een aandrijfschroef te plaatsen aangedreven door een kleine elektro motor met daarachter een roer om links en rechts te draaien. In het totaal heb ik aan ruimte in de duiktboot l*b*h 11*4,5*3 in cm, het is precies een balkvormige inhoud.

Alle mogelijke adviesen, tips, afraders begeleidingen zijn welkom. Ik kan echt wat hulp gebruiken, ik hoop tevens dat ik alle relevante informatie heb gegeven.

Het spijt me als ik het bericht te lang heb gemaakt....

Bedankt voor je antw,

Ik zal de 27'ste eens overwegen lijkt me wel leuk om bij zo'n bijeenkomst te zijn. Er zijn wel wat obstakels zoals werk en examens, maar ik zal het zeker proberen aanwezig te zijn.

Marijn

op zich een leuk plan, en ga dit topic zeker volgen.
Ik ben alleen bang dat er een beetje erg weinig ruimte is om een ontvanger, electronische regelaar, 3 servo's en een motortje erin te kunnen krijgen. :?

en dan heb je ook nog zoiets als accu's

maar iig: succes!

Er is idd erg weinig ruimte, maar ik ben van plan twee mini servo's te gebruiken en een zo klein mogelijk motertje. Mischien moet ik maar een soort van vertraging bedenken als het dingetje niet krachtig genoeg blijkt te zijn om een schroef in het water aan te drijven. Maar het is maar een klein bootje en hij hoeft niet snel. Wat elektronica betreft, daar is mijn kennis over nul maar zover ik nu heb begrepen kan ik alvast een snelheidsregelaar weglaten. Een groot voordeel is dat er geen aandrijfstangen of kabels voor de roeren door de sub hoeven te lopen. Dus de akku en de rest van de elektronica, waar ik nog niets van af weet, ben ik van plan op elkaar te stapelenin in het midden.

Tot slot, dit is meer een aanloop naar een echte duikboot. Zie het als een soort van kennis project, mijn uiteindelijke doel is dat ik leer iets bestuurbaars en duikbaars kan maken, zodat ik deze kennis kan toepassen op een echte goede sub. Zodat ik over een jaar ofzo als ik meer tijd heb aan een project kan beginnen om een Duitse type 206A submarine te bouwen.

Maar toch als het te hoog gegrepen of een vreemde start is altijd zeggen,

Marijn

Back