Nikko tuning

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
K

KDV

Guest
ik wil voor mijn nikko 1/10 een betere/snellere motor kopen ?
weten jullie misschien welke zal passen ?

hoe moet je foto`s sturen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
ligt er aan wat voor motor er inzit.
schroef hem even open en kijk hoe groot het motortje is.

Zoek ook nog even uit hoeveel wikkelingen je maximaal mag. omdat waarschijnlijk de nikko die jij gebruikt niet erg veel aankan.

Als je rc leuk vind raad ik je aan om voor een tamiya te gaan kijken;)
op marktplaats bijvoorbeeld. vaak niet duur en toch wel even wat leuker en beter als een nikko

sucses

Groet,

De gehele besturing van een nikko auto is een printplaat. Ik denk niet dat die gemaakt zijn om er snellere motoren in te zetten dan het origineel. Mocht je er een snellere in zetten en je blaast de print op is het helemaal over en heb je je geld voor niks uitgegeven.

Net wat RinusvanNorde zegt, een beginnersmodel tamiya (tt-01 bijvoorbeeld) kost vrij weinig en je kunt er een hoop plezier van beleven. Het rijdt standaard wat harder dan een nikko, en is (in t.o.v. een nikko) wél een degelijke auto. Ook hier kun je speciale tuning parts voor krijgen en snellere motoren in plaatsen.

maar sowieso als ik een nieuwe auto ga kopen wordt het een off-road

ps ik weet niet hoe je foto`s moet posten

2n18kf4.jpg

ze zijn niet echt duidelijk ik maak morgen wel andere en dan haal ik de motor deruit

ja kan hier nog lang of kort op wachten, maar iedereen gaat je adviseren een andere auto te kopen, stop hier een grotere motor in en je rijdt hem kapot. koop een degelijke auto. je moet ook geen ferrari motor in een kleine oude auto? spaar lekker door en je merkt hoe groot verschil het is met nikko =)

oke ik denk dat het duidelijk is een nieuwe auto :p
maar hebben jullie dan een goeie in gedachten,het liefst off road

Tamiya lunchbox 190
Bonzer cross tiger 110

Kijk eens naar een traxxas auto. De XL-5 variant (met brushed motor) is niet al te duur.
Zoek eens naar een traxxas bandit, rustler, stampede of slash.

Let er wel op: Daarmee ben je nog niet klaar. Je hebt een snellader nodig, en een of meerdere accu's.

Laatst bewerkt:
ja ik heb gekeken maar ze zijn allemaal 2wd
maar ik ben wel geintreseerd in de stampde en rustler maar dan moet ik nog een accu en lader kopen :s

is niet direct een nadeel. 4wd merk je niet direct iets van. zijn genoeg buggys met 2wd die het uitstekend doen in het gras en grind.

als je echt een hogere snelheid wilt ben je beter met een nieuwe tt01 ofzo

Back