niko ford python IV 27mhz ombouwen naar 2,4 ghz vraag

Discussie in 'Electro auto's' gestart door neonfreak, 29 nov 2018.

  1. neonfreak

    neonfreak

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    swifterbant
    Hallo. ik heb weinig verstand van alles vandaar mijn vraag hier.

    Ik heb een bestuurbare auto helaas niet meer compleet. ik mis de originele afstands bediening.
    Aangezien dit voertuig momenteel nog de 27mhz ontvanger heeft was mijn plan alles te vervangen
    voor een 2.4ghz gebeuren.

    Mijn vraag is of dit mogelijk is en waar ik aan moet denken om het werkend te krijgen zodat mijn mooie
    monster weer kan rijden.

    Hoor graag ideeën en of het mogelijk is
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Probleem van Nikko is dat er in de auto geen losse ontvanger zit, De regelaar, servo elektronica en de ontvanger zitten op 1 print. Je moet veel verbouwen en investeren wil je het rijbaar maken. Niet geheel onmogelijk maar als je ziet dat je voor nog geen 100 euro ee RTR RC auto kunt vinden (zie bv vele 1:18 modellen op Banggood) kan de keuze makkelijk zijn....
     
  3. neonfreak

    neonfreak

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    swifterbant
    oke bedankt voor de info roelof. Ik snap dat ik voor minder inderdaad een nieuwe heb. maar het lijkt me ook wel een leerzaam en leuk project. bijvoorbeeld ook leuk om youtube filmpjes te maken. Maar waar moet ik aan denken om aan te moeten schaffen om de aandrijf motor functioneel te maken en de stuur? moeten hier apparte servo's voor komen? die deze 2 dingen de juiste signalen geven? maakt me niet uit hoe duur het is. het moet een project zijn waar ik beetje bij beetje wat kan ombouwen.
    Tevens wil ik kijken of de auto dus sneller gaat dan de 15 tot 18kmh kan. dus denk aan 25kmh ongeveer. niet dat sneller gaan echt belangrijk is maar wil het ook als leerzaam project maken.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als er een servo in zit met de elektronica op de print zal er uit de stuurmotor 5 of 6 draden komen, je zou losse servoelektronica kunnen kopen om hem werkend te krijgen met normale ontvangers, een losse servo kost niet veel meer maar vereist mogelijk wat aanpassingen.

    Ik neem aan dat er een 9.6v accu in zit. Je moet dus een brushed regelaar hebben dat die spanning aan kan (de meeste zijn voor 7.2 tot hooguit 7.4v) mogelijk kom je uit bij een vliegregelaar maar die hebben vaak geen rem en een achteruit.

    Een losse zender /ontvanger set koop je voor 2 tot 3 tientjes in de vorm van een GT2 zender.

    En een andere motor voor meer snelheid is leuk maar in zo'n Nikko zit vaak het tandwiel geklonken of gelijmd op de motor en is niet zomaar over te zetten en moet je ook op zoek naar een ander tandwiel of je moet heel handig zijn.
     
  5. neonfreak

    neonfreak

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    swifterbant
    Oke bedankt ik zal binnen kort is de auto uit elkaar halen. de accu is inderdaad 9.6 volt
     

Deel Deze Pagina