Nikoo X pander transmitter stuk

• Topicstarter Topicstarter peppin
  • Startdatum Startdatum
P

peppin

Guest
Dag, van mijn oude radiografische auto Nikko X-pander lijkt de afstandsbediening stuk te zijn. Er staat op de doos 12101/2 en op de afstandsbediening staat 27 mhz en ook T/D/X 1127, er gaat een 9 v batterij in. De auto reageert wel als ik een andere afstandsbediening aan doe (met andere MHZ,) alleen rijd dan schokkerig en is maar voor de helft bestuurbaar. Nu kan ik op nikkoparts.com een 27 mhz afstands nieuw kopen waarbij staat (...oa geschikt voor Hummer) maar ik vraag me af of het dan werkt voor de X pander? zij kunnen mij niet helpen (kennen het model niet) en ik kan het ook niet komen uitproberen.

alvast bedankt voor de tips!

je moet eerst weten op welke freqeuntie de auto zit en dan kan je pas een nieuwe nikko afstandsbediening kopen.

als ik jou was zou ik gewoon een ''echte'' rc auto kopen
want nikko is gewoon slechte kwaliteit zelfs voor speelgoed:mad:

kijk eens naar deze merken

tamiya
traxxas
hpi
team losi
team associated

dat zijn allemaal goede merken en niet al te duur

bijvoorbeeld met een traxxas bandit ben je al klaar om te rijden voor maar €190;)

veel suc6,

mick

Wie bepaald wat een echte RC auto is? Het gaat om wat je van een model verwacht. Als Peppin blij is met de Nikko is het goed toch?:mrgreen:

Misschien is het een idee een tweedehands Zendersetje te kopen (Dus zender, onvanger en servo's) en deze in je auto te bouwen.

en besides als de "echte" rc merken komen met autos met ingeboude nerfguns zoals nikko (IIRC) in mijn jeugd had dan zitten we zoizo awesome:) tot dan hebben ze ook een plek:)

ik weet dat nikko niet altyd slecht is(mestal wel) maar ik probeerde de topicstarter een beetje te helpen want elke keer een nieuwe nikko kopen omdat ie stuk is is net zo duur als een nieuwe traxxas o.i.d.:eek:

maar goed het is maar een advies hé dus je doet er maar mee wat je wilt

mvg mick

oke bedankt allemaal voor de tips! ik zal in Goes gaan informeren bij de modelbouw speciaalzaak , zelf een zendersetje inbouwen lijkt me ook een heel leuk klusje dus dat wil ik zeker proberen. het is de uitdaging om die x pander weer werkend te krijgen. De andere merken heb ik genoteerd, ik had geen idee wat er nog meer te halen viel dus ook de tip van de andere merken kan ik goed gebruiken, thx !

Waar je even op moet letten is je besturingssysteem. Soms gebeurd het sturen door een magneetsysteem. Dan moet je deze wel ombouwen naar het besturen door een servo. Ook moet je rekening houden met wat sodeerwerk t.a.v. aansluitingen:p

Back