Nimh 160 mAh fatsoenlijk laden, uitgang lader 'verkleinen'

Hallo,

Ik ben met een projectje bezig waar ik met vier GP 160 mAh Nimh celletjes een accu'tje voor maak. (torpedo's) Nu heb ik een multilader met een minimum uitgang van 25 mA, en een delta peak met een minimum van 200 mA. Nu kan ik ze natuurlijk met de 25 mA laden in negen uur. (als ik het goed uitgerekend heb) Maar dan moeten ze steeds leeg zijn, of je moet weten hoeveel lading er nog in kan. Mijn voorkeur ligt daarom bij Delta Peak, alleen is die 200mA wat veel voor die kleine dingetjes, mag maximaal 1c geloof ik.

Is er een manier om die uitgang van 200mA te verkleinen, weerstanden o.i.d. ??

200mAh moet makkelijk kunnen hoor. je kan de uitgang NIET veranderen helaas. De lader wil altijd 200mAh eruit hebben en lukt dat niet dan krijg je een fout en stopt het laden.

Je zou een weerstand parrallel kunnen zetten maar dat wordt erg heet, dikke 20W weerstand nodig oid.

Ik zou gewoon laden met 200mAh, is niet zo'n probleem hoor.

GP 250mAh 1/3 AA NiMH's laad ik met 0,5A zonder merkbare problemen ....... cellen worden goed warm, maar zeker niet te heet. (de 110mAh NiCAD versie van deze cellen laad ik zelfs met 1A ...... binnen 10 minuten vol ..... en ze-doen-ût-al-héél-lang-probleemloos)

ja.. die 110 zijn erg duurzaam ;) Ik heb ze wel eens met 1.5A geladen.. maar dat was echt merkbaar niet goed :) Wel zo vol....

Tadango zei:
... Ik heb ze wel eens met 1.5A geladen.. maar dat was echt merkbaar niet goed :)

Daarom heb ik het ook over "fatsoenlijk laden".. :lol: :lol: :wink:

Maar heren, dank, in ga ze dan maar lekker met 200 mA volgooien.

Back