nimh 2300mah keuze om te vliegen?goed/slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Kan er iemand zeggen of deze soort batterijen ( zie foto)
kunnen gebruikt worden om te vliegen met elektro.NiMh
2300 Mah is toch de moeite en vier of vijf op een rij
zullen toch ook al wat kracht leveren of niet??

Groeten Jo

normal_batterij.jpg

Laatst bewerkt:
Penlite's (AA cellen) zijn geschikt voor je zender's en als ontvanger accu ...
Maar ze zijn niet allemaal even geschikt als aandrijf-accu .... als de inwendige weerstand een ietsiepietsie te hoog is, kunnen ze de hoge stromen die voor aandrijving nodig zijn niet goed leveren ...... geld overigens ook voor AA formaat NiCAD's .... vooral de aanbiedingen bij bouwmarkten en grootgrutters hebben hier last van ....

De betere AA cellen leveren 10A (mijn Nikon Digitale reflexen gebruiken in piek 75W !! uit 6 penlite NiMH's (in de speciale handgreep, normaal een 1400 mAh 7,4V Li-ion accu) ..... en dat is 10A )... dus een SP400 voeden lukt dan nog best .... maar veel zwaarder moet je niet gaan ... alleen niet alle AAtjes zijn geschikt voor die klus ....

het is voor de formosa van gws met standaardaandrijving.dus 350motortje met vertraging.kan ik deze batterijen daarvoor gebruiken?en hoeveel moet(kan) ik er dan gebruiken?

groeten

Zoals ik al eerder zei, die Penlite (AA) formaat accu's zijn in principe niet ontworpen voor hoge stromen, maar sommigen kunnen daar wel tegen, dit is alleen met de "trial en error" methode vast te stellen.

Je kan beter op save gaan en cellen nemen die geschikt zijn voor hoge stromen .... in de SP400 klasse zijn de 2/3 A formaat (industrie) cellen het populairst van de merken Sanyo/GP/KAN ..... in NiCAD 500-600 mAh ..... en in NiMH 1000-1200 mAh .... alle rond de 21 gram per cel ... en deze hebben langdurig bewezen motortjes probleemloos tot 15A te kunnen voeden .... en zijn gewoon verkrijgbaar via de modelbouwzaken in Nederland.

Staar je vooral niet blind op de hoge capaiteiten van de AA'tjes die 2300 mAh wordt bij lange na niet gehaald als je er stromen van 8-10A uit trekt (als het al lukt) ....

Voorbeeld:
Sanyo 2300 mAh AA cellen hebben een inwendige weerstand van 25 mili-Ohm,
terwijl de Sanyo 1100 mAh 2/3 A industrie cellen slechts 10 mili-Ohm meten, wat simpel betekend dat ze 2,5 x zoveel stroom kunnen leveren als de AA'tjes zonder "plat" te gaan ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back