NiMH accu laden in de auto?

Beste leden ,

Ik kan het hier niet vinden op het forum vandaar de vraag...

Weet iemand of er ook een autolader voor Tamiya 7.2 NiMH accu's bestaat welke je in de sigaretten aansteker aansluiting kunt plaatsen?

Mvg
 
Dat kan met elke 12 V lader. Mogelijk een verloop maken van sigaretten stekker naar banaanstekker. In mijn auto heb ik een extra aansluiting gemaakt.
Wel altijd voorzichtig zijn met laden in de auto.
 
Ja, die zijn er.....

Maar inweze kan je iedere 12v lader een sigarettenplug geven.
 
Ben een beetje huiverig om een normale bv tel.lader om te bouwen naar een accu lader .
Ik weet niet hoe lang ik dan veilig kan laden .
Ik heb in ieder geval niet de "originele " lader kunnen vinden .... Iemand?
 
Goed letten op plus en min wanneer je een sigarettenplug verloop maakt.

Een telefoonlader is voor LiPo accu's, niet voor NiMH, zeer verschillende laadtechnieken.
Geen vage laders gebruiken die ooit ergens bij zaten, indien wel dat brandverzekering nog eens goed checken.

'Verplicht' leesvoer
Modelbouw FAQs - MBF
→ [FAQ] Accu's en laadtechnieken
→ Delta Peak laders/snelladers voor NiCd en NiMH
&
→ De Nikkel-Metaalhydride accu.

Nederlandstalige handleiding voor Imax/Voltcraft/Accucel/Turnigy/etc.etc. B6 en B6AC 50watt lader.
Laadt accutypen NiMh, NiCd, LiPo, LiPoFe4/LiFe en Pb.
www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/235711-an-01-ml-MULTILADER_ENTLADER_B6_de_en_fr_nl.pdf
 
Laatst bewerkt:
Tel.lader betekent telefoonlader???
Die zijn volkomen ongeschikt om een Ni-MH accu te laden.

Elke accusoort heeft een eigen laadalgoritme. Voor Ni-MH heb je een lader nodig die geschikt is voor dit type of een comuterlader dit hier voor is in te stellen.

Wees heel voorzichtig met het gebruik van de sigaretten aansteker. Maak je kortsluiting of verbruik je te veel stroom dan zou je aan je auto wel eens meer schade kunnen veroorzaken dan je lief is.
 
Altijd erbij blijven als je een accu in je auto laadt.
En... zorgen dat je auto-accu in een goeie conditie is.
Ooit tijdens een vaardag iemand z'n auto aan moeten duwen...
Hij had iets teveel vaar-accu's geladen zonder de motor te starten. :p
 
Op de auto accu laden is een slecht idee. Tenzij je in nood zit. De auto accu is ontworpen om kortstondig veel stroom te leveren.
 
Denk dat ik een omvormer van 12 v naar 220 volt aanschaf en de accu tijdens het rijden met de originele lader op ga laden . Bedankt voor alle info en de snelle reacties!!
 
Dat laatste is een idee maar dan trek je de auto accu nog sneller leeg. Dat soort omvormers hebben helaas niet zo'n heel erg hoog rendement. Je moet niet gek opkijken als je misschien wel twee keer zo veel stroom uit de accu trekt dan wanneer je rechtstreeks vanuit de 12V laadt.
 
Volgens mij doet de standaard SkyRC B6AC maximaal 50 watt op zowel interne als externe voeding. Wel zijn er B6 varianten die 80 of al 100watt zijn en intern maar een 50 of 60watt voeding hebben.

Maar bij veel 12/220v laders is er veelal voor een minder vermogende voeding gekozen, het drukt de prijs en het formaat.
Zo zijn er veel laders die 200watt kunnen laden en maar een 100watt voeding hebben. Dat betekent dat de lader op zijn eigen voeding dan ook niet verder gaat dan 100watt laadvermogen. Wil je de volledige 200watt benutten moet je dan een externe voeding aansluiten (die het wel aan kan)
 
Ik denk dat ik op vakantie mijn gewone 220 laders meeneem en een stopcontact opzoek:thumbsup:

Wat is er mis met alles wat we je voorstellen? Ik heb een beetje het idee dat je iets plug-and-play wilt hebben zoals deze:
http://www.quartel.nl/webshop/productdetails.php?id=TRX2975
Dan zal je alleen een verloopje van een Traxxas plug naar jouw soort accu's moeten hebben.

Maar alle andere laders die op 12v werken komen met accuklemmen, dus de motorkap omhoog en de knijpers direct op de accupolen knijpen, een kind kan de was doen. Of heb je een vrees voor een acculader met een complete computer dat je moet instellen?
 
Yep inderdaad zoiets zoek ik.
Ik heb het alleen maar op de vakantie nodig dus ik wil er niet te veel aan uitgeven .
Iets zelf in elkaar knutselen vind ik te riskant . Straks sloop ik mijn accu's of vergeet ik de lader uit te zetten met alle risico's van dien . Vandaar dat ik het beste met mijn eigen laders kan werken , deze schakelen zelf uit . Het is maar voor 3 weken en ik weet niet hoe vaak mijn kleine man wil rijden . Straks rijden we maar 3 keer . Ik was gewoon benieuwd of er idd een plug en play versie was voor een schappelijke prijs . Waardeer het zeer dat er flink wordt meegedacht. Misschien had ik mijn vraag iets beter moeten moeten onderbouwen . Maar ben een hoop wijzer geworden !!
 
Waar in Zuid-Holland zit je? Je bent welkom om een keer langs te komen. Mogelijk kunnen we een laad combi in elkaar zetten. Ik heb nog wat oude (bruikbare) spullen liggen. Zelf even voor een stekker/verloopsnoer zorgen zoals in post 8 genoemd wordt. Ga je alsnog op NimH of NiCd rijden of al over op lipo?

groet,

Erik
 
Back
Top