Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
derosa zei:hallo, ik laad mijn NiMH batterijen altijd op met een ultimat 10 van graupner. dus ik laad ze snel.maar ik heb vernomen dat dit niet zo goed is voor de batterijen?is er iemand met ervaring hiermee aub.
Dat klopt dat is een zeer goede indicatie.mGerben zei:Je kunt aan 2 dingen zien dat de capaciteit achteruit gaat:
- als ze minder lang meegaan in de auto/boot/vliegtuig/zender waar je ze in gebruikt
Dat is nu net geen goede indicatie. Alleen als je weet hoeveel er "in" de accu werd gestopt toen hij nog goed was kan je dit vegelijken met de waarde na verloop van zoveel tijd.mGerben zei:- als je ze helemaal opgebruikt (leegrijden/varen/vliegen/zenden) geeft de lader aan hoeveel hij er bij het laden in heeft gestopt. Dat is natuurlijk alleen een goede indicatie van de capaciteit als de accu leeg was; anders is het gewoon de hoeveelheid die erbij is geladen.
Helemaal juist! Wat de lader erin stopt vertelt je maar weinig. Alleen als je de accu STEEDS helemaal leeg rijdt, vlliegt of vaart en steeds opschrijft hoeveel de lader er daarna in stopt kan je ook iets zeggen. Na verloop van zoveel keer laden/ontladen zal je zien dat je langzaam maar zeker minder in de accu gaat krijgen en er dus ook minder uit zal krijgen.Burp zei:Met andere woorden: Je moet hiervoor een lader hebben die meet wat er uit gaat tijdens het ontladen, dat is een goede indicatie.
Je hebt de accu waarschijnlijk geladen weggelegd en er al die tijd niet naar omgekeken. Dat geeft niet zo veel maar de accu verliest wel langzaam maar zeker lading. Ook wordt de accu "lui", je zult hem weer wakker moeten maken. Dus na het (langzaam) laden moet je hem met een stroom ergens tussen de 0,5C en 1C ontladen. Je zou dan kunnen meten hoeveel mAh er uit de accu is gekomen.Bassman zei:Ik wordt soms ook behoorlijk gefrustreerd dat er in een pakket van 7 cellen met een capaciteit van 650 mah maar 85 mah ingaat.
Het pakket is dan ongeveer 2 maanden niet gebruikt.
Dit is toch veels te weinig...........en de cellen zijn maar zo'n 4 maanden oud. Mijn schulze lader krijgt er dus maar weinig in. Waar ligt dit dan aan?????