NiMh cel bloed heet na rijden, Krimpfolie gesmolten

Mijn 2e hands gekochte E-maxx met twee Kershaw revolver Ho motoren laatst gereden met de erbij geleverde (wat oudere) Orion Rocketpacks 4600mah 6S.

Deze packs presteerden aardig maar nu waren ze wat langzamer.

Na het rijden was 1 cel zo bloedheet dat zelfs de krimpfolie van cel en pack gesmolten is.

Is het pack (of de cel) nog te redden of rijp voor de batterijenbox??

Rob
 
vreesde het al...

Vreemd dat dit nu zo gebeurde...
reageren NiMh´s ook zo sterk op leegrijden als lipo´s dwz worden ze daardoor evt (te) heet?

rob
 
Nee, Ni-Mh accu's kunnen redelijk goed tegen diepontladen. In ieder geval veel beter als Li-Po's. In die ene cel zal wel "iets" stuk zijn gegaan al dit de enige cel was die zo heet is geworden.
 
De balans in zulke packs is natuurlijk verre van optimaal!

Bij een 5-6 cellen pakketje side by side doen we enorm veel moeite om voor en na elke accu lading de cellen weer in balans te krijgen door een speciale ontlader te gebruiken.
Per lading zit er al verschil in het pakket.
Kan je nagaan hoe de onbalans in een stickpack moet zijn!

Er is maar 1 type ontlader wat maakt dat je stickpack echt in conditie blijft en dat is er een waarbij je pennen op je cellen draait (eerst een stukje krimpkous weg snijden) hierdoor wordt elke cel afzonderlijk ontladen en is je accu in balans.
Scheelt merkbaar een boel!
 
Back
Top