NiMH laden met SWALLOW ADVANCE??

• Topicstarter Topicstarter hein
  • Startdatum Startdatum
H

hein

Guest
Hallo,
Ik heb net een nieuw accu pakket gekocht, een NiMH 7,2V 3600mah

Ik wilde hem laden via mijn auto accu, dus in het schermpje NiMH op 3,6A gezet en laden maar met die handel.
Na +/- 4 min vond de lader dat mijn accu vol was!??
Mijn rc auto draaide 2 min op vol vermogen en toen was hij weer leeg. :(

Ik heb nog geprobeerd om de lader op een lager amperage te zetten, met het zelfde resultaat.

Ik heb mijn accu pakket nu maar aan mijn Robbe lader-5 (500mah) gehangen wat resulteerd in een laadtijd van +/- 10 uur

Weet iemand wat ik verkeerd doe met de SWALLOW ADVANCE lader of kan deze lader gewoon geen stick-packs van 3600mah laden.

Groeten,
Hein

hein zei:
Hallo,
Ik heb net een nieuw accu pakket gekocht, een NiMH 7,2V 3600mah

Ik wilde hem laden via mijn auto accu, dus in het schermpje NiMH op 3,6A gezet en laden maar met die handel.
Na +/- 4 min vond de lader dat mijn accu vol was!??
Mijn rc auto draaide 2 min op vol vermogen en toen was hij weer leeg. :(

Ik heb nog geprobeerd om de lader op een lager amperage te zetten, met het zelfde resultaat.

Ik heb mijn accu pakket nu maar aan mijn Robbe lader-5 (500mah) gehangen wat resulteerd in een laadtijd van +/- 10 uur

Weet iemand wat ik verkeerd doe met de SWALLOW ADVANCE lader of kan deze lader gewoon geen stick-packs van 3600mah laden.

Groeten,
Hein

Hoi Hein,

Ik heb ook een SWALLOW ADVANCE lader maar heb geen problemen er mee maar ik laad niet met de auto accu maar met een 12 volt voeding.
Heb je de instellingen wel goed staan voor NiMH?

groeten,

Ilja

Heb hetzelfde gehad met het laden van een nieuwe ontvanger accu. Na een aantal ladingen met een universeellader kon ik hem wel snelladen.

Inderdaad, ik heb ook de swallow advace en nieuwe akku's hebben wat tijd nodig om op hun volle capaciteit te komen. Laad (op 1/10 van ampèrage) en ontlaad de akku's een 3tal keer. Daarna zal het snelladen wel lukken.
grtz

Back