nimh laden

• Topicstarter Topicstarter dprins
  • Startdatum Startdatum
D

dprins

Guest
Hallo allemaal. Ik kon het antwoord op mijn vraag niet zo snel vinden in dit forum dus vandaar dat ik hem even stel aan jullie.
Ik heb een lader gekocht met een 12 en 24 volt output. Kan ik hier zomaar een 6 volt nimh ontvanger accu'tje aan hangen? of moet dat eerst omgezet worden. Alvast bedankt!!

Geef het merk/type lader eens op.....vermoed dat het om een voeding gaat (12V en 24V out).

Dus zoals jij het stelt, nee die kun je niet zomaar aan een 5cells NiMh pakketje hangen.

Daarvoor zijn speciale laadapparaten te koop (van allerlei soorten afhankelijk of je ook andere typen accu's ermee wilt (gaan) laden.

mvg, Z

Het gaat hier om de Multiplex MULTIcharger LN-3008 EQU. De accu waar het om gaat is een 5 cels eneloop accu 6v

ik weet niet waar die 24V vandaan komt ?? maar als een lader geschikt is voor 4-8 cellen NiMH of NiCAD (volgens de bijgeleverde handleiding en zoals aangegeven op de kast) dan zal het ook wel werken als Multiplex dat zegt .... (maar van die 24V kan ik niets vinden i.c.m. deze lader ...)

dat zei de verkoper er komt 12 V en 24 V uit. Zal hij wel fout hebben dan. Maar het kan dus wel...

Nog wat zou ik hier ook zo'n gloeiplug stick aan kunnen opladen? Dat is 1,25 V maar is wel 1 cel.

dat zei de verkoper er komt 12 V en 24 V uit. Zal hij wel fout hebben dan. Maar het kan dus wel...

Nog wat zou ik hier ook zo'n gloeiplug stick aan kunnen opladen? Dat is 1,25 V maar is wel 1 cel.

Lekkere verkoper ....
icon13.gif

Nee een gloeiplug-stick kan je er niet mee laden .... als de specificaties zeggen 4-8 cellen, dan kan je er van uitgaan dat één enkele cel problemen geeft (er overigens maar weinig "eenvoudige" laders die goed met één enkele cel NiMH of NiCAD om kunnen gaan) een stekker "langzaam" lader voor één cel is dan de beste oplossing ....

Back