NIMH meter

Hey,

Heeft er iemand een idee voor een goede nimh meter, vind het zo lastig dat ik maar niet kan weten hoe vol mijn batterij nog is.
Ik gebruik volgende batterij:

Thanks

Ze zijn als je ze even weg legt leeg (even erg zwartwit uitgedrukt)
Je zal ze altijd voor je gaat vliegen rijden varen op moeten laden.
Het grote nadeel van nimh naast dat ze erg zwaar zijn.
Ik zou zeggen zoek eens, en je kan weken leesvoer vinden over nimh hier op het forum.

Hey

Al gedacht aan een simpele multimeter die bij zo goed als iedere bouwmarkt te vinden is ?!

Groeten

Voor hobbymatig gebruik voldoet een goedkope multimeter wel hoor.
Je kan ook duurdere (geijkte) aanschaffen maar ik vraag me af of dat het wel waard is als je alleen maar een beetje wil kijken hoe vol een batterij nog zit. Als zo'n goedkoop dingetje er een paar honderdste naast zit zal niemand daar zo wakker van liggen.

Kijk anders even op Conrad ofzo.

op dc spanning zijn de multimeters ook de goedkope erg precies.
op AC spanning (230V) krijg je vaak de grootste verschillen tussen goedkope en dure multimeters.

let wel dat ook al is de spanning in orde dit nog niet betekend dat de accu vol is. Een goede accu stort heel hard in op het einde van de capaciteit. Die heeft een nagenoeg rechte ontlaad curve en valt het laatste stuk als een baksteen naar beneden.

Deze vraag of soortgelijke vragen zijn al vele malen gesteld en dan geef ik steeds hetzelfde antwoordt:
Bij NiCD of NiMH accu's KAN JE NIET METEN HOE VOL ZE NOG ZIJN! De spanning van deze accu's blijft heel lang ongeveer hetzelfde terwijl de accu wel leger raakt. Wanneer je bijvoorbeeld 1,3V per cel meet is het mogelijk dat de cel voor 80% vol is maar ook dat hij al 90% leeg is!
Met wat zoekwerk is op dit forum nog zeer veel leesvoer over dit onderwerp te vinden.
Succes.

Back