NiMh of Lipo

• Topicstarter Topicstarter woody600
  • Startdatum Startdatum
W

woody600

Guest
Ik zou aan een 12 V moeten komen dat mag meer zijn maar ik denk zon 2A kunnen trekken. Ik wil het ook nog zo goedkoop mogelijk houden.
Kan ik dan het beste dit nemen NiMh X2
of LiPo X 2
Het moet niet heel lang draaien hoogsten 20 minuten en dan mag het al terug opgeladen worden welke kan ik dan het beste nemen en goedkoopst, en welke lader moet ik dan gebruiken (liefts een van die site opnoemen)

Bedankt op voorhand

Hoi,
Waar wil je het voor gaan gebruiken? Als gewicht en afmetingen geen rol spelen is NiMh volgens mij altijd goedkoper en makkelijker. Je kunt NiMh met relatief goedkope laders opladen, in aanschaf zijn zowel de lader als de accu goedkoper en NiMh is wat gebruiksvriendelijker (lees minder snel kapot, langere levensduur). Bij Lipo's heb je naast een (goede) lader eigenlijk ook een balanceerder nodig. Wil je lang plezier hebben van je Lipo's dan kost je dat flink wat.

De Lipo die je noemt zal trouwens niet voldoen. Om boven de 12V te komen moet je er 2 in serie zetten van minimaal 700 mAh (2A gedurende 20 minuten is 2000/3=ongeveer 700) Bijvoorbeeld deze.
Of een 4 cel lipo van minimaal 700 mAh, dat is 14,8V maar die bestaan volgens mij weer niet..

10 NiMh cellen leveren ook 12 volt, daar kun je makkelijk aankomen.

Kleine lood-gel-accu's kosten ook niet zo veel 12V 1,2 tot 1,3 Ah kost iets van € 15,-- tot € 25,-- (steker)ladertje hiervoor heb je al voor € 12,-- nadeel het weegt 650 gram en meet 97x48x52mm

woody600 zei:
Dus ik kan bovenstaande NiMh batterijen gebruiken als ik 2A nodig heb ok. Maar met welke lader kan ik deze dan opladen ? http://www.rctechnics.eu/charger-nimh-battery-p-1915.html is deze dan voldoende want hier staat 9.4 volt maar kan die dan van 8.4 volt opladen

Groeten Woody600
Hey Woody,

Ik heb wat rondgezocht op het net en constateer ik het volgende:
De lader is een E-Sky lader die wordt verkocht voor het laden van accu's uit verschillende van hun modellen. Als ik dan naar de accu's ga kijken, dan blijken dit 8.4V NiMh packs te zijn.

Hieruit denk ik dat je wel mag afleiden dat deze lader geschikt is voor de packs die je wilt aanschaffen.

Om op zeker te spelen kan je de shopeigenaar even contacteren.

Groeten,
Niels R.

Back