Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Matthijs NED 469 zei:dus als ik een pakketje aan een autolampje hang om te ontladen gaat het wel goed toch? :wink:
Waarom zou je dat willen doen? Welk nut heeft dat?Matthijs NED 469 zei:dus als ik een pakketje aan een autolampje hang om te ontladen gaat het wel goed toch? :wink:
Misschien moet er hier even bijgezegd worden dat Nmh geen geheugeneffect heeft; er is dus geen bezwaar om ze te laden als er nog wat in zit (in tegenstelling tot Nc)Matthijs NED 469 zei:dus als ik een pakketje aan een autolampje hang om te ontladen gaat het wel goed toch? :wink:
Sorry hoor, ik ben een nieuwkomer in de modelbouw en een volkomen nul op het gebied van electronica, maar Matthijs vroeg iets over het ontladen van Nmh's. Hij noemde daarbij niet het geheugeneffect, maar dat lijkt mij de enige reden om te ontladen; kennelijk wist hij er nog minder van dan ik :? Daarom leek het mij nuttig om hem erop te wijzen dat dat in elk geval voor Nmh niet zinvol was.Ernst Grundmann zei:Begin nu niet weer over dat zogenaamde geheugeneffect!.
Gebruik de zoekfunctie maar eens en zoek dan op geheugeneffect en mijn naam dan vindt je de nodige draadjes met uitleg, je zult dan wel begrijpen wat ik bedoel.
Sorry maar het was totaal niet mijn bedoeling om wie dan ook een "uitschijter" te gevenbdoets zei:....... Lijkt me niet nodig om Mattijs of mij (?) zo'n uitschijter te geven... met minder woorden had je kunnen zeggen (en met meer autoriteit) wat ik 'm ook al zei.
Bart Doets
Ernst Grundmann zei:Gebruik je accu gewoon en rij of vaar of vlieg hem gewoon leeg. Daarna gewoon weer aan de lader om te laden voor de volgende gebruiks ronde. Als je naar huis gaat dan laad je de accu ongveer half op en zo bewaar je hem tot de volgende dag of week. Voor gebruik even tot 100% opladen en weer lekker gaan rijden, varen of vliegen.