NiMH RX Accu vraagje

Beste geleerde mensen,

Ik zit met een vraag over ontvanger accus, ik heb twee Graupner 4NH-1700 RX pakketjes.

Wanneer ik deze ga laden dan gaat er volgens de later niet meer dan 400Mah in (bij 1A snel laadstand, dit is opgegeven op het label)

Ik neem aan dat ik ze kan afschrijven of is er nog wat aan te doen?
Ik heb niet zo veel verstand van NiMH (heb de sticky wel gelezen maar snap het niet zo goed)

Bedankt voor jullie eventuele antwoorden.

Waren je accu's wel leeg :confused:

De lader geeft aan wat hij erin kan doen, als hij er 400mA in doet zat er nog 1300mA in waarschijnlijk ;)

Zijn deze accupakketen wel geschikt voor snelladen?
400 mah krijg je er nog in, maar na wat is dit? Hele dag zweven?
Servo en ontvanger gebruiken maar weinig stroom dus misschien klopt de 400 mah wel.
Anders kan je proberen ze te laden op 10% van de mah waarde van het accupakket.
Bij 1700 mah accu dus 170 mah laden,200 kan ook.

terechte vraag,

ik was net van plan om erbij te zetten dan ik ze 3x ontlaad en geladen heb via de Lader ( ultramat 18 ) om een idee te krijgen van de calaciteit,

Hij geeft zelf aan dat op het label te lezen is dat 1A laadstroom toegestaan is :)

Er even van uit gaande dat de cellen leeg waren toen je ze ging laden: Ja, die zijn overleden.

Je kunt proberen om ze te ontladen tot 1V, en vervolgens weer op te laden. Gebruik een lampje en een multimeter ofzo. Mochten je celletjes slachtoffer zijn van het "luie batterijen" effect (dit is niet hetzelfde als het geheugeneffect bij NiCD) dan zou een volledige ontlading + oplading dit deels ongedaan moeten maken.

Misschien heeft je lader mogelijkheid om ze te ontladen?

*edit*

je bovenstaande bericht plaatste je terwijl ik typte, hehe. Als je al drie cycles hebt doorlopen lijkt het me tijd deze in de blauwe doos te drukken.

Back