B
Bronco
Guest
Wie kan mij een beetje bijscholen ? Heb het draadje over delta peak laders gelezen en andere.
Heb volgende accu's : LRP Vtec Fat Cobra 4600 (3 packs van 4 cellen).
Deze hebben elk ongeveer 15 ladingen/ontladingen meegemaakt afgelopen seizoen (waren nieuwe). Na elke gebruik ontlaad ik ze met lader en trek ze gelijk met een Novak Smart Tray op 0.9v
Mijn Robitronic Overloader slaat af rond de 4300mah. Mij oude Itellect 3600 kan ik steeds volladen en die haden 1 jaar stilgelen.
De Fat Cobra laad ik als volgt :
6A - 5mv - temp 45° - 110% capaciteit (andere parameters zijn even niet van belang - denk ik).
5mv zoals aanbevolen door LRP.
De Intellects laad ik als volgt :
5A - 10mv - temp 45° - 110% capaciteit
Veel collega rijders zie ik hun cellen mooi volladen en zelfs meer dan vol. Wat is de truk hiervoor. Sommigen hebben hun peak sensitivity zelfs op 3 of 4 mv staan.
Kan het kwaad om deze parameter hoger in te stellen ?
Graag wat inzicht hieromtrent.
Heb volgende accu's : LRP Vtec Fat Cobra 4600 (3 packs van 4 cellen).
Deze hebben elk ongeveer 15 ladingen/ontladingen meegemaakt afgelopen seizoen (waren nieuwe). Na elke gebruik ontlaad ik ze met lader en trek ze gelijk met een Novak Smart Tray op 0.9v
Mijn Robitronic Overloader slaat af rond de 4300mah. Mij oude Itellect 3600 kan ik steeds volladen en die haden 1 jaar stilgelen.
De Fat Cobra laad ik als volgt :
6A - 5mv - temp 45° - 110% capaciteit (andere parameters zijn even niet van belang - denk ik).
5mv zoals aanbevolen door LRP.
De Intellects laad ik als volgt :
5A - 10mv - temp 45° - 110% capaciteit
Veel collega rijders zie ik hun cellen mooi volladen en zelfs meer dan vol. Wat is de truk hiervoor. Sommigen hebben hun peak sensitivity zelfs op 3 of 4 mv staan.
Kan het kwaad om deze parameter hoger in te stellen ?
Graag wat inzicht hieromtrent.