Nimh Wegleggen Leeg/vol?

• Topicstarter Topicstarter dennis min
  • Startdatum Startdatum
D

dennis min

Guest
waarom wordt gezegd van intellect cellen niet leeg wegleggen voor langere tijd.
ik koop al jaren deze nimh cellen van dit merk of het merk gp,maar deze cellen worden altijd ook na het matchen?pushen leeg in de doosjes gelegd en gaan de verkoop in en liggen dan te wachten op een nw eigenaar naar mijn idee ook vaak een lange periode.
begrijp dus ook niet goed wat hier slecht aan is gp,s hebben dit nooit erg gevonden.

De series NiMH cellen zoals die de afgelopen twee/drie jaar in omloop waren (> 3700 Mah) hadden een grote mate van zelfontlading. Zo erg zelfs dat cellen na enige tijd op 0V kwamen te staan. De nieuwere NiHM cellen kunnen hier erg slecht tegen en zullen in de meeste gevallen kapot gaan of op zijn minst aanzienlijk minder capaciteit hebben. Gevolg is dan ook dat die cel makkelijk overladen kan worden en zelfs daardoor ontploffen.

Alle matchers raden dan ook aan om deze cellen (deels) te laden alvorens ze weg te leggen. Of beter gezegd ervoor te zorgen dat de cellen niet onder de 0.9V komen. Dit bleek met name een probleem bij IB4200 cellen, maar ook andere merken inclusief GP hebben hier last van.

De laatste generaties cellen lijken wat betere kwaliteit te zijn en een wat minder sterke zelfontlading te hebben. Maar het advies om de cellen niet onder de 0.9V te laten zakken blijft onverminderd van kracht.

hallo

dit jaar zijn het vooral de zender accu's die bij mij slecht uit de winterstop zijn gekomen
2500 amp accus en er gaat nog maar 800 in
ze hangen nu aan de powerpeak en die is nu een cyclus van ontladen/laden bezig
kijken wat het gaat geven

groetjes raf

hallo

klopt ze worden terug wakker om het zo maar te zeggen
het was wel effe schrikken hoor
sta je daar aan de vijver en na 15 minuten piep piep accu leeg
terwijl hij normaal een paar uur mee gaat

ik zit nog niet op vol vermogen maar na 5 keer het programma te runnen zit ik terug op 1191 dus nog een paar keer te gaan

groetjes raf

hallo

hier het trieste bericht
ik moet het overlijden van een accu pack melden
nadat er 1500 was ingepompt kwam er maar 480 terug uit
en na reanimatie moest vastgesteld worden dat de patient was overleden
dit melden u
de lader
de laptop
wincharge
en de kleine accu's uit de aldi

bedroefde groeten raf

gecondoleerd raf.

ik heb nog een lade vol aldi accus die nimmer geladen zijn, die liggen er al jaren.

vrees dat hun ook bij die ramp horen...

beste tony heb ook geprobeerd ze geladen weg te leggen,maar ik denk als een cel ontladen is kan die niet verder ontladen terwijl dit met een geladen cel wel het geval is.heb ze weg gelegd met 2500mh maar lopen binnen een drie vier weken leeg zelfs zo leeg dat de batman v2 en de ligtning ze niet herkent,als ik dit met lege cellen doet blijven ze wel met wat spanning aangeven

Back