NiMH zenderaccu

Hallo.

Even de volgende vraag.

Ik heb een 7,2V 1500mAh zenderaccu. De ondergrens is 7V, wat is de bovengrens met laden. 8,6V of toch de 9V?

Verder heb ik gister de accu tot 8,3V geladen (met 0,1A langzaam laden). Toen ik vandaag de zender aanzette was het voltage gedaald tot 7,93V, is dit normaal?

Mijn vorige zender werkte met penlites (Futaba 6EX) dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Alvast bedankt!

8,3 is vol, na 20 minuten zakt dat naar die 7,9 dus nog vol.

Bij Ni-accu's is er geen gedefiniëerde bovengrens. Deze is afhankelijk van merk/type accu, de leeftijd ervan en de stroom, waarmee wordt geladen.

Bij langzaam laden is 1,45 Volt per cel een normale eindwaarde. Bij snelladen kom je al gauw aan 1,5 Volt of meer. Zodra de accu vervolgens van de lader wordt gehaald en een minuut of 10 blijft liggen zakt de spanning naar 1,35 Volt.

Naarmate een accu ouder wordt, zal deze tijdens het laden een steeds hogere eindspanning bereiken.

zo, dat scheelt weer een pb'tje...

Sorry Jan,

Ongeduld is wat de jeugd (met 28 reken ik mezelf er nog maar toe) vandaag de dag ontsiert. Dus dank voor de re!

Jij uiteraard ook Theo :).

Dan weet ik dat de 8,3 na het laden en de 7,9 na wat liggen normaal is. Ga ik hem maar van de lader halen ;)

geen deltapeak lader???

mijn accu 3000mah NIMH 7,2v haalt zo nu en dan spanningen van 11V tijdens het laden. de laadstroom klapt dan wel omlaag om de spanning weer omlaag te krijgen.

Back