nine eagle 300 extra

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door kippy, 5 apr 2015.

  1. kippy

    kippy

    Lid geworden:
    6 okt 2009
    Berichten:
    32
    Hallo mensen ik heb hier de Nine eagle 300 extra
    nu heb ik er wat mee gevlogen maar vermoed dat het zwaarte punt niet klopt
    nu is mijn vraag hoe kan ik dit nameten , omdat de vleugel naar een punt afloopt .

    moet ik het zwaarte punt dan meten vanaf de romp ?
     
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    als basis voor het bepalen van je zwaartepunt punt mag je uitgaan van een derde vd koorde, gezien vanaf de neuslijst, vanuit daar komt de finetuning van het zwaartepunt. wil je heel erg wendbaar zijn dan is een nog achterlijker zwp. aan te raden, maar probeer het vooral uit en maak je keuze wat je fijn en mooi vindt vliegen. suc6!
     
  3. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    I.d.d. is het zwaartepunt bij dit soort vliegtuigen niet zo kritisch en kan naar persoonlijke voorkeur bepaald worden omdat de roeren erg groot zijn.
    Ga uit van normale horizontalen vlucht.
    Daar bij moet het hoogte roer iets omhoog staan.
    Staat het iets naar beneden bij horizontalen vlucht dan zit het zwaartepunt te ver naar achteren.
    Staat het behoorlijk naar boven bij horizontale vlucht dan zit het zwaartepunt te ver naar voren.;)
     
  4. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    hallo, vlieg er zelf ook mee.

    het hangt er ook mede vanaf hoe je de accu in z'n ruimte stopt.
    als je die ''boven het luikje'' laat hangen is het vliegtuigje goed in balans.
    als je 'm naar voren duwt, richting de motor word het vliegtuigje neus-lastig.
    tijdens de vlucht kan het soms lijken of het toestel met z'n staart lichtjes naar beneden hangt, maar dat is voor zover ik weet normaal.
    als je de romp ''recht'' wil hebben bij het vliegen kan dat wel, maar zal waarschijnlijk de hoek van de vleugels t.o.v. de wind verminderen, en dus onvoldoende zijn om genoeg lift op te wekken...

    vind persoonlijk wel dat de motor van dit vliegtuig eigenlijk te weinig fut heeft om hem écht goed te laten vliegen (je kan echt veel met dit ding, maar nog meer als ze maar een wat sterkere motor hadden ingebouwd);)
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ja dat heb je als je een compleet vliegtuig koopt dan axcepteer je wat ze er in stoppen.
    Niemand verbiedt je echter om er een goede brushless setup in te zetten.;)
     
    hoogvlieger vindt dit leuk.
  6. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    da's waar, dus zet ik erbij dat ie een betere motor moet hebben ;)
    overigens was ik over die gyro ook niet echt te spreken (mn tweede'NE-300 crashte doordat die gyro 'm vol naar links bleef sturen tot de ''landing''
     
  7. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Een betere motor is meestal geen oplossing omdat de prestaties alleen verbeterd kunnen worden door de hele setup opnieuw te berekenen.
    Te beginnen bij de prop ik weet niet wat er standaard op zit maar die zal wel te klein zijn en moet iets van 6x4 zijn voor een beetje trekkracht voor betere acro prestaties.
    Dan de motor die moet 4A wel aan kunnen en zal ongeveer een 15rams 1400kv moeten zijn.
    De regelaar natuurlijk brushless en 10 of 12A is prima.
    De lipo moet ongeveer 300 mAh zijn en iets van 40C minimaal.
    De giro heb ik geen ervaring mee maar als je echt wilt leren vliegen moet je die gewoon vergeten.
    Deze setup is ook weer te hoogtoerig en je ziet hem dan ook alleen maar rondjes vliegen dus geen trekkracht.;)



    Ik heb zelf een eigenbouw 70cm depron indoor Extra 300 van 120 gram met een 20gram motor en een 8x6 prop en dat gaat onbeperkt verticaal.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015

Deel Deze Pagina