Het is de "uitgerekte O-versie" Hierbij een foto van het misbaksel (onder) en de oude kop met (of zonder) afgebroken asje (boven)
Da's duidelijk een foutje. Je kan proberen het plastic warm te maken in heet water, en het pennetje recht te buigen. Of de oude rotorkop repareren door een gat te boren waar de afgebroken pen zat, en er dan een vervangende pen door te steken.
Ik heb met een miniheatgun het asje verwarmd. Met een buisje om het asje heb ik hem recht kunnen trekken. De flybar loopt nu weer soepel. Vanavond even uitproberen.
Een vraag voor degenen die meerdere Solo Pro's vliegen. Gebruiken jullie één zender voor beide Pro's of iedere Pro zijn eigen zender. Bert
@Indoorvlieger, heb je trouwens ook al een bericht gekregen of het mogelijk is om de ontvanger van de Pro te resetten?
Nee, nog niets. Ik weet wel dat ClubHeli ook druk bezig is met het testen van de Nine Eagles 328, dus misschien heeft Rick mijn bericht nog niet gezien. Ik zal hem binnenkort even een reminder sturen...
Ik liep gisteren de kamer in waar mijn solo pro staat zonder het licht aan te doen en zag dat de witte rotorbladen en de staartrotor fluoriserend zijn. Normaal zit de heli in zijn koffer en valt dit dus niet op. Nooit geweten.
Klopt, als je er licht op laat vallen "laden ze op" en zie je ze een tijdje in het donker oplichten daarna.
Vanavond met twee solo's gevlogen op de camping. Eén van de twee had er geen zin in. Bij volgas valt de motor uit, gaat de blauwe led uit, daarna knipperen en brand weer steady na 3 seconden. Hetzelfde verhaal bij halfgas en aansturen van de servo's. Lijkt een gevalletje van te weinig spanning op de stuurprint. Bij thuiskomst de kap er af gehaald. Eén van de voedingskabeltjes blijkt nog aan een half draadje te hangen en bij aanraken volledig af te breken. Morgen even solderen en dan zal het wel weer werken. Is waarschijnlijk afgelopen week ontstaan tijdens werkzaamheden aan het afgebroken ophangpunt van de bladen. Overigens valt mij op dat de rode versie met de zwarte bladen en zwart onderstel veel meer snelheid heeft dan de gele versie met witte bladen en wit onderstel. Iemand met dezelfde ervaring? Ik moet er wel bij zeggen dat de rode versie is uitgerust met een veertje onder de swashplate en de gele niet.
Nooit niet een veertje onder mijn rode Pro gezien en lijkt mij toch dat ze dezelde print hebben? Het zou kunnen maar lijkt mij onwaarschijnlijk
Vliegt weer als een tierelier? Die van mij moet ik nog steeds maken, beetje te weinig tijd nog voor gehad. Wil die van mij ook weer kunnen vliegen als een tierelier
Dat vliegen als een tierelier was binnen. Vandaag op de camping gevlogen, kwam de pro haast niet vooruit terwijl er nagenoeg geen wind was. Thuisgekomen een aha moment........... Zender stond in beginnersmode. Overigens vlieg ik nu beide pro's met één zender. Staan schijnbaar precies hetzelfde afgesteld.
Gaan je servo's wel ver genoeg op en neer? PS: je moet even een / zetten tussen de tweede [ en Q. Voor de end quote.
In de Quote was wat verkeerd gegaan Servo's gaan in beide richtingen ver genoeg op en neer en in de EPA mode mankeerd er ook niks aan. In de submode nog wezen trimmen maar niks helpt. Ik moet de Pro voor de 1000e keer maar weer uitelkaar halen om te kijken of er onderhuids iets defect is. Denk niet dat dit ligt aan de tailmotor. Printplaatje moet ook correct werken anders doet deze het ook niet
Zit de shaft locking collar nog wel vast? Anders kan je hele main shaft op en neer schuiven, en gaat een deel van je elevator uitslag naar voren zitten in het schuiven van de shaft.