Nine eagle pro v1

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Pheter, 5 apr 2011.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    13.219
    Locatie:
    Flevoland
    Dat plaatje dient om de metalen strips in de batterijhouder op zijn plek te houden, zonder kunnen ze bij het plaatsen van de batterij naar voren gaan schuiven. Ik heb ook een keer gehad dat het los kwam, en toen maar met een drupje CA lijm vastgezet.
     
  2. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    @Indoorvlieger, bedankt voor de tip. Zou raar opkijken als het metalen stripje eruit zou glijden. Ik heb het onderdeeltje uit de kapoote langingsgestel gehaald en in deze vast gelijmd.

    Ben weer helemaal in de mood met de kleine micro's. Als wij eenmaal verhuisd zijn wil ik kijken naar schaal modelletjes.
    Vlieg nu dagelijks een aantal lipo's leeg met de pro.
    In eerste instantie dacht ik dat de pro mij niks meer kon bieden maar het tegendeel bewijst zich en blijft het een heerlijke helicoptertje:D
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    13.219
    Locatie:
    Flevoland
    Schaalmodellen? Bravo SX niets voor je? Of deze ombouwkit?

    [​IMG]
     
  4. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Hallo Indoorvlieger,waar te koop die Schweizer kit?
    Lijkt wel leuk ,en zeker omdat ik de grotere broer (124cm mainrotor)aan het bouwen ben.

    Gr Raymond
     
  5. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Is dit nu een ombouw van de pro naar deze? Wordt de pro dan niet te zwaar?
    Hoe langer ik hier naar kijk hoe leuker ik hem begin te vinden.
    Eigenlijk zit ik meer op deze te wachten maar zal nog wel even duren voordat deze op de markt komt.
    [​IMG]

    Heeft voor mij geen haast, eerst gaan wij nog verhuizen en dan zal ik verder kijken.
    @indoorvlieger, vlieg jij nog veel met de Bravo SX daar het mij ook een leuk klein micro lijkt te zijn. Toch lijkt mij bovenstaande foto een mooie micro te zijn.
     
  6. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Maak je hiervan ook een bouwverslag?
    Zou wel leuk zijn als je de micro en zijn grote broer beiden hebt.
     
  7. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Trouwens, ik heb op you tube een filmpje gezien dat iemand de flybar van de pro heeft ingekort om een blade strike te voorkomen met deze micro.
    Weet niet of het een groot voordeel heeft qua vliegeigenschap?
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    13.219
    Locatie:
    Flevoland
    Is van MIA (MicroFlight). Officieel voor de mSR, maar met wat aanpassingen past hij ook op een Bravo SX frame. Inmiddels hebben op RC Groups al 2 mensen deze ombouw gedaan, en ze zijn er zeer over te spreken. Wel aan te raden om de Bravo SX main motor te gebruiken, voor wat meer liftpower.


    Ik vlieg momenteel wat minder met de SX, omdat ik de 270 heb. Maar de SX ziet er in de lucht wel super uit, en hij reageert ook erg neutraal op de sticks. De 270 is wat "smoother" maar de SX zal ook zeker "airtime" blijven krijgen hier.


    Voordeel is het ontbreken van flybar strikes. De heli wordt ook iets wendbaarder. Let er wel op dat je dan iets zwaardere gewichten nodig hebt, met inkorten en de gewichten verminderen, zal de heli instabieler worden.
     
  9. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    @Indoorvlieger, vanavond nog een aantal lipo's leeggevlogen en sta nog steeds raar te kijken hoe fel deze nu reageert. Nooit eerder zo fel de bochten gedraaid. Bij volle snelheid pirouetjes draaien, richt de neus naar beneden en de staart iets omhoog. Voorheen niet, bleef de pro tijdens de pirouetjes recht in de lucht hangen. Enkel bij het vliegen van een bocht richt de neus naar beneden alleen nu nog iets heftiger.

    Nu zit ik te denken aan het volgende.
    Zoals je misschien nog wel kan herinneren heb ik veel crashes en ongelukjes met de pro gehad. In het jaar heb ik bijna alles wat je kan vervangen, vervangen. Door een tip van indoorvlieger heb ik al eens een servostangetje verlengd om een probleem op te lossen maar ik weet dat ik beide servostangetjes in het verleden al eens heb verlengt, tot bijna aan het uiteinde, dacht ik te menen. Daarna nog 2 a 3 keer terug gedraaid om ervoor te zorgen dat de oogjes niet van het servostangetje af zouden vallen. Zou de pro feller reageren doordat de servostangetjes zijn verlengd in combinatie met een nieuwe landingsgestel waardoor er beter contact is?
    Hmmmmmmmmmmm, een idee:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina