Hallo iedereen,
Ik ben in de wondere wereld van rc heli terecht gekomen nadat ik een bezoekje had gebracht bij een modelshop en mij had laten informeren omtrent een heli. Dacht te menen een heli onder de arm mee te nemen en lekker buiten vliegen, werd mij ten sterkste afgeraden
.
Als advies werd mij gegeven om te beginnen met een SYMA S107.
Deze hadden ze ten demonstratie in de winkel.
Ik wou echter een grote, todat mijn oog viel op een koffer met de nine eaglo pro versie. Deze was vrij lastig te vliegen maar wel te leren, werd mij verteld en nog eens oerdegelijk. Dit moest 'm dan worden, zo gezegd, zo gedaan. Eigenaar had de heli nog voor mij getrimd.
Nu, éénmaal een week later heb ik vele crashes meegemaakt en meerdere keren teruggeweest naar de winkel. Heb reeds een nieuwe landingskid erop gemonteerd. de gear tandwiel was naar beneden gezakt en het ringetje onder de swashplate was losgeraakt. Alles weer vastgemaakt op zijn plek en ik kan deze heli nu mooi in de lucht houden, voorwaart, achterwaarts, zijwaarts vliegen zonder te crashen.
Ik heb reeds uitgevonden hoe deze heli te trimmen, zowel in de submode als normale mode.
Nu heb ik twee vragen. Als ik de heli aanzet gaat de rechter servo cq stangetje omhoog en heb ik deze getrimd in de submode.
Mijn 2e vraag, is het normaal om deze heli constant bij te trimmen?
Wanneer ik de heli getrimd heb en de accuspanning wordt lager, dien ik alweer te trimmen. Hetzelfde geldt wanneer ik weer een opgeladen accu gebruik.
Alvast mijn dank voor het advies en wat er is geschreven in deze forum, wat ik al met veel plezier heb gelezen en zodoende erachter ben gekomen hoe ik in de submode moest komen.
Peter
Ik ben in de wondere wereld van rc heli terecht gekomen nadat ik een bezoekje had gebracht bij een modelshop en mij had laten informeren omtrent een heli. Dacht te menen een heli onder de arm mee te nemen en lekker buiten vliegen, werd mij ten sterkste afgeraden

Als advies werd mij gegeven om te beginnen met een SYMA S107.
Deze hadden ze ten demonstratie in de winkel.
Ik wou echter een grote, todat mijn oog viel op een koffer met de nine eaglo pro versie. Deze was vrij lastig te vliegen maar wel te leren, werd mij verteld en nog eens oerdegelijk. Dit moest 'm dan worden, zo gezegd, zo gedaan. Eigenaar had de heli nog voor mij getrimd.
Nu, éénmaal een week later heb ik vele crashes meegemaakt en meerdere keren teruggeweest naar de winkel. Heb reeds een nieuwe landingskid erop gemonteerd. de gear tandwiel was naar beneden gezakt en het ringetje onder de swashplate was losgeraakt. Alles weer vastgemaakt op zijn plek en ik kan deze heli nu mooi in de lucht houden, voorwaart, achterwaarts, zijwaarts vliegen zonder te crashen.
Ik heb reeds uitgevonden hoe deze heli te trimmen, zowel in de submode als normale mode.
Nu heb ik twee vragen. Als ik de heli aanzet gaat de rechter servo cq stangetje omhoog en heb ik deze getrimd in de submode.
Mijn 2e vraag, is het normaal om deze heli constant bij te trimmen?
Wanneer ik de heli getrimd heb en de accuspanning wordt lager, dien ik alweer te trimmen. Hetzelfde geldt wanneer ik weer een opgeladen accu gebruik.
Alvast mijn dank voor het advies en wat er is geschreven in deze forum, wat ik al met veel plezier heb gelezen en zodoende erachter ben gekomen hoe ik in de submode moest komen.
Peter