Nine Eagle Solo Pro II tandwiel kapot

• Topicstarter Topicstarter SemiVriend
  • Startdatum Startdatum
S

SemiVriend

Guest
Beste mede forum leden,
Ik heb het dan eindelijk voor elkaar :( mijn solo is defect...
Bijna alle onderdelen zijn te bestellen maar ik heb toch iets gevonden om te slopen en niet los te kunnen bestellen.
Er is een tandje verbogen van 1 van mijn tandwieltjes waardoor 1 van mijn servo steeds blijft hangen.
Dit kan ik niet herstellen, zie voorbeeld : Controller De twee grotere tandwieltjes a 6 mm aan de linker kant.

Dus mijn vraag aan jullie ervaren gebruikers, weten jullie iets ?
Misschien hetzelfde meegemaakt!
Wat er kapot is ? één van de twee het kleine tandwieltje van ca 6 mm wat op de conroller zit en tegen het wieltje van ca 2 mm aan draait, links op de foto van de controller te zien.

Oplossing is een nieuwe ontvanger : NE4603001 4-1 ontvanger (Solo/FSM) € 39.50
Maar dan kun je naar mijn idee nog beter een nieuwe pro halen
van 74 euro dan heb je alle onderdelen reserve....
En de vraag is willen we dit ? of gaan we dan door met een grote...
Hij is zo geweldig en het is best zonde zo...
Of misschien nog beter heeft iemand een idee om deze tandwieltjes ook
te bestellen of te verkijgen?

P.s. hoe kwam dit ?
Ach 1 maand vollop oefenen en te veel willen :))) zie de filmjes op :

YmcaChopperNoobs

Misschien heeft er nog iemand een defecte ontvanger liggen die hij kwijt wil, met 2 tandwieltjes er nog op :)

Bedankt voor het meedenken :)
Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
wat er kapot is, is de servo. Als het goed is, zijn deze wel los te bestellen. Meestal is het dan het asje met het tandwieltje eraan vast. Ik weet, dat kyosho die dingen wel heeft (minium-serie), maar of het dezelfde maat is....

Als je besluit om dat tandwieltje te demonteren, ga er dan niet aan trekken. Draai het tandwiel zo lang rond, dat het schuifje (waar je stuurstangetje aan vast zit) op de as van de as af draait.

wat er kapot is, is de servo. Als het goed is, zijn deze wel los te bestellen. Meestal is het dan het asje met het tandwieltje eraan vast. Ik weet, dat kyosho die dingen wel heeft (minium-serie), maar of het dezelfde maat is....

Als je besluit om dat tandwieltje te demonteren, ga er dan niet aan trekken. Draai het tandwiel zo lang rond, dat het schuifje (waar je stuurstangetje aan vast zit) op de as van de as af draait.

Eh, hebben we het wel over dezelfde heli en dezelfde servo? Dit zijn lineaire servo's, en het enige wat er gebeurt is dat het "schuifje" tegen de zijkant vast loopt, maar het tandwiel blijft zitten waar het zit. En je loopt zelfs de kans dat als het tandwiel erg goed vastgeklemd zit, je de draad in het schuifje stript, waardoor je nog verder van huis bent. Beste manier is om het tandwieltje vast te pakken, en dan met een dunne schroevendraaier de as waar hij op geklemd zit, voorzichtig eruit duwen.

HobbyKing, 22 dollar + 3 dollar verzendkosten. Wel 2 weken wachten ongeveer, maar neem er dan gelijk 2, heb je reserve.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Solo Pro FP II Receiver Set

Dit is inderdaad het tandwiel die op het asje met schroefdraad zit, maar je kunt dit tandwiel er gewoon afschuiven.
En deze onderdelen kun niet niet los krijgen, tot nu toe heb ik overal gekeken.
Jammer dat je dus niet alle tandwieltjes los kunt krijgen, maar dan gelijk aan de ontvanger vast zit.
Tandwieltjes slijten immers...

Waarschijnlijk koop ik er dan maar gelijk nog 1 dan heb ik alles reserve...
Maar ik dacht misschien is er nog wel iemand met een defecte ontvanger die een tandwiel kan missen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back