Nine eagle wijkt af naar link en naar voren

Ha,

Ik heb een vraagje:

Ik heb een week niet gevlogen met mijn Nine Eagle Bell 328 206 en niets aan de instellingen verandert.

Wanneer ik nu wil vliegen wijkt hij enorm uit naar links en naar voren. Ook wanneer ik hem trim helemaal naar achter en rechts toe dan blijft hij die kant op gaan. Wat kan ik nu doen om dat weer te herstellen?

Mvg,

Harold

Alles zit op de plek waar het zou moeten zitten. Schroefjes niet los oid. Verder is er niet aan gesleuteld. Verder zou ik niet weten waar ik naar moet kijken.Als ik de rudderstick beweeg dan beweegt het op de heli ook gewoon. alle richtingen.

Wat doet de tuimelschijf als je naar voor/achter/links/rechts stuurt Harold?
Staan de servo's neutraal als de knuppels neutraal staan?
Staat de tuimelschijf neutraal als de servo's neutraal staan?

Forumtipjes:

• Geef behalve je leeftijd ook je woonplaats of regio in je MBF profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar clubs, evenementen, winkels,, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

HA, Ik zal mn gegevens aanvullen!

Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wanneer de servo's wel of niet neutraal staan. Heb je misschien een plek met voorbeeld foto's zodat ik kan vergelijken?

Het zelfde geldt voor de tuimelschijf. Ik durf dat niet te zeggen. Wel als ik wat voorbeelden kan zien.

De batterij heb ik ook even bekeken, die zit er gewoon op de normale plek in.

Thanks alvast voor het meedenken!

Wat doet de tuimelschijf als je naar voor/achter/links/rechts stuurt Harold?
Staan de servo's neutraal als de knuppels neutraal staan?
Staat de tuimelschijf neutraal als de servo's neutraal staan?

Forumtipjes:

• Geef behalve je leeftijd ook je woonplaats of regio in je MBF profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar clubs, evenementen, winkels,, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

tuimelschijf oftewel swashplate, als die niet recht staat na de opstart van je heli, dan begin je al verkeerd. Dus dan kan het zijn dat een servo niet lekker mee komt, of dat er lengte verschil in je linkjes zit die je servo armpjes met je swashplate verbinden.

Heb je voor die week stilstand wel normaal gevlogen?, geen schade gevlogen toevallig waardoor de heli zich zo kan gedragen?

En wat voor zender heb je erbij,... eventuele ( per ongeluk ) gemaakte trim instellingen op de zender?

tuimelschijf oftewel swashplate, als die niet recht staat na de opstart van je heli, dan begin je al verkeerd. Dus dan kan het zijn dat een servo niet lekker mee komt, of dat er lengte verschil in je linkjes zit die je servo armpjes met je swashplate verbinden.

Heb je voor die week stilstand wel normaal gevlogen?, geen schade gevlogen toevallig waardoor de heli zich zo kan gedragen?

Geen enkle crash oid. Hing mooi stil in de lucht. Week niet gevlogen in de doos gehad.

En wat voor zender heb je erbij,... eventuele ( per ongeluk ) gemaakte trim instellingen op de zender?

Deze: Nine Eagles Bell 206 4ch 2,4ghz electro helicopter RTF - Blauw - TopRC.nl zit er standaard bij.
Ik heb alles weer terug gezet. Opnieuw proberen te trimmen, geen succes.

eh als dit de situatie is na je opstart, dus als je heli en zender contact met elkaar hebben.... dan staat je swashplate wel heel erg scheef.

Op onderstaande afbeelding een voorbeeld van een swashplate die recht staat, zoals het hoort.

Swasplate%20Leveling%20Tool%20IMG_4139.JPG

nu ken ik deze modellen heli's niet zo goed dat ik zou kunnen zeggen wat het probleem kan zijn.

Je hebt verder zelf ( nog ) niet gesleuteld aan de heli ?

eh als dit de situatie is na je opstart, dus als je heli en zender contact met elkaar hebben.... dan staat je swashplate wel heel erg scheef.

Op onderstaande afbeelding een voorbeeld van een swashplate die recht staat, zoals het hoort.

Swasplate%20Leveling%20Tool%20IMG_4139.JPG

nu ken ik deze modellen heli's niet zo goed dat ik zou kunnen zeggen wat het probleem kan zijn.

Je hebt verder zelf ( nog ) niet gesleuteld aan de heli ?

Nee, geen idee hoe je dat zou moeten doen of afstellen. Het moet dan gebeurd zijn bij het in de doos doen. :(

Forumtipje Hans, quoten van direct voorafgaand bericht is niet nodig, leest vlotter. Behalve bij een groter bericht, dan alleen het stukje waarop je reageert quoten.

Lees ook deze sticky/faq/belangrijk, permanent vastgepind bovenaan in het Algemeen heli subforum
-> Algemene technische kennis / FAQ

Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B

Nee, geen idee hoe je dat zou moeten doen of afstellen. Het moet dan gebeurd zijn bij het in de doos doen. :(

Valt de swashplate te verschuiven over de as?
De swashplate moet verder naar boven, of de servo's (zitten deze op een printplaat?) verder naar onderen. Je uitgangspositie (netraalpositie) is verre van goed, deze grote afwijking is nooit weg te trimmen.

Ik kon idd die swashplate omhoog schuiven. Koste wat kracht maar staat nu recht. Vliegt nu beter. Maakt wel een wat gek geluid alsof er iets tegen de bladen aan komt. Maar bedankt in ieder geval, ben een stap verder!

Ik kon idd die swashplate omhoog schuiven. Koste wat kracht maar staat nu recht. Vliegt nu beter. Maakt wel een wat gek geluid alsof er iets tegen de bladen aan komt. Maar bedankt in ieder geval, ben een stap verder!

Mooi!
Kijk even naar je hoofdtandwiel (zit op dezeflde as), deze wordt aangedreven door de motor. Wellicht mist deze een tandje of wordt ie niet goed aangedreven door de motor? Bij twijfel -> foto.

Back