Nine Eagles Solo Pro 125 3D3G

Admins, indien dit artikel niet op z'n plaats staat, graag verplaatsen dan aub.

Op Intermodellbau in Dortmund een kleine heli van hetzelfde type als de E-flite MCPX meegenomen, nml. de
Nine Eagles Solo Pro 125 3D3G (wat een mond vol.... :-) )
Hier wat foto's :

De doos :
IMG_1.jpg

Wat specs :

IMG_2.jpg

De inhoud : 6 kanaals 2.4Ghz zender,lader,2 lipo's,de heli zelf ;-) , spare setje blades en spare tail blade setje, spare links,schroevendraaier

IMG_3.jpg

IMG_4.jpg

De zender J6 Pro heeft zelfs een backlit schermpje.
Functionaliteiten : expo +/- , dual rate (2 standen), 1 mix functie, inv/nor op alle kanalen, stunt/3D setting (Idleup),Gyro instelling dmv switch (HH/normal bv of 2 verschillende HH waardes), subtrim instelling, throttle hold instelling, voor heli : 90° of 120° swash plate, 9 modelgeheugens, vlieger of heli keuze, mode 1 - 2 omschakelbaar ZONDER zender open te vijzen, 8x AA houder en een leuke : draadloos uitwisselen van modelgeheugen naar andere zender. (zelfde type zender natuurlijk)

en oh ja, een sim aansluiting en batterij lader aansluiting

IMG_5.jpg

Mijn LCD schermpje staat wel wat schuin. Heb de zender open gedaan. Alles netjes binnenin , niet slecht maar de display zelf is zo goed als onbereikbaar zonder de hele zender te demonteren. Heb hier nog even geen verdere aandacht aan besteed. Het stoort mij niet en blijkbaar heeft het geen invloed op de werking vd zender.

Nog wat foto's vd heli zef :

IMG_6.jpg

Binnenkant:

IMG_7.jpg

piepkleine servo's voor de swash :

IMG_8.jpg

Motor gelijk voorzien van een coolvinnetje.... leuk

IMG_9.jpg

IMG_10.jpg

IMG_11.jpg

IMG_12.jpg

Al bij al niet slecht gebouwd en de zender is ook al geen 'prut', wetende dat ik dit setje 139 euro betaald heb is dit zeker niet slecht.
Ter vergelijk : zelfde setje bij lokale modelbouwwinkel : 185 euro.

Filmpjes moet ik nog maken maar hier zijn er al een paar te bewonderen :

Een goed filmpje van de Solo Pro Revolution (benaming in china)

al9hLtjoq6M[/media] in the box

En natuurlijk flight video's :

JQ4gJSyffs8[/media] Pro 125, pre-production test flight - YouTube

en 3D :

HzNZM8d2tnc[/media] Eagles Solo Pro 125 / Solo Maxx Revolution - YouTube

Gewone 'living' vlucht : heb ik de expo van -30 naar -40 moeten brengen en dual rate op 80% , dan was de heli 'tembaar' in de living.
Heb reeds harde smakken gemaakt en nog geen stukken gehad.
Zelfs de canopy is met een afzonderlijk gelijmde 'visor' dat een beetje steviger is als het canopymateriaal zelf, waardoor het geheel wel wat steviger is.

Ze hebben hier goed werk geleverd !

Nog wat weetjes :

Robbe is de importeur (zegel van Robbe op de doos) en Robbe komt net uit met volgende modelletje :

Blue Arrow 1.2 die er exact hetzelfde uitziet + exact zelfde specs heeft als de NE SP 125
Robbe heeft zelfs net hetzelfde electronica bordje en zender is ook al net hetzelfde met als enkel verschil de naam. Ik heb er wel een flyer van maar vind er verder nog niet veel van op het net. Wel van 1.0 en 1.8 die ook respectievelijk de Solo Pro 100 en Solo Pro 180 zijn.

T2M in Frankrijk komt dan weer met de Mini Spark SR2 die ook net hetzelfde is opgebouwd, enkel het elektronica bordje is daar iets anders en bijgeleverde zender is een Walkera cloon.

Dus voor wisselstukken zal het wel geen probleem zijn.
In België is de hoofverdeler BMI models, dus ook daar verwacht ik geen wisselstukken probleem.

Er gaan 'geruchten' de ronde dat de ontvangertjes Futaba Fasst compatible zijn maar kan hier geen uitsluitsel over brengen alsook heb ik nog niemand gevonden die de heli bestuurd met zijn eigen Futaba zender, dus het blijven geruchten...

Indien vragen of meer fotos, pb me maar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kon je die 1e foto niet op zijn kop zetten ? Nu heb ik last van mijn nek.
Zal wel weer een Robbe worden.

beschrijving Nine eagles - Mini Spark SR2

Dank voor de mooie omschrijving van je Nine Eagles. Ruben (onze zoon van 12 jaar) heeft nu een Mini Spark SR2 (haast identiek, zoals je schrijft), maar hij zoekt een NL vertaling van de handleiding. De dubbelrotor met stabilisator was zijn 1e heli. Is die handleiding ergens te vinden zover je weet?
Daarnaast wordt hem aangeraden ook met een flightsim te oefenen, met name voorafgaand aan de volgende stap. Kun je daar iets over zeggen?
Je zult begrijpen dat hij "nieuw" is als piloot, maar hij loopt constant. De 1e heli had hij na 3 maanden helemaal onder de knie en nu is hij dus begonnen aan de 2e uitdaging.
Hij zegt dat hij gaat oefenen totdat hij een grote heli kan kopen..... Enthousiast voldoende dus!

Ik waardeer het antwoord.

Mooie heli , het is mij al een paar keer opgevallen dat ik Walkera producten tegen kom met een Robbe stickertje erop, zowel Heli's als Vliegtuigen;)

Jan

Dank voor de mooie omschrijving van je Nine Eagles. Ruben (onze zoon van 12 jaar) heeft nu een Mini Spark SR2 (haast identiek, zoals je schrijft), maar hij zoekt een NL vertaling van de handleiding. De dubbelrotor met stabilisator was zijn 1e heli. Is die handleiding ergens te vinden zover je weet?
Daarnaast wordt hem aangeraden ook met een flightsim te oefenen, met name voorafgaand aan de volgende stap. Kun je daar iets over zeggen?
Je zult begrijpen dat hij "nieuw" is als piloot, maar hij loopt constant. De 1e heli had hij na 3 maanden helemaal onder de knie en nu is hij dus begonnen aan de 2e uitdaging.
Hij zegt dat hij gaat oefenen totdat hij een grote heli kan kopen..... Enthousiast voldoende dus!

Ik waardeer het antwoord.

Hallo,

Mijn verontschuldiging voor het late antwoord maar heb even het forum uit het oog verloren (ja,ja...hoe doe ik dat nu he ????)
Ik zal even rond kijken voor de handleiding.
Nu is de overstap van coaxiaal (dubbele rotor) naar dit wel een gewaagde stap.
De kleine spark SR2 is een echte 3D machiene die toch niet zo 'bulletproof' is als de meeste coaxiale heli's.

Nietemin kan het er wel voor dienen daar de spareparts heel goedkoop zijn.
Maar zou er binneshuis toch niet te veel mee vliegen.
Wat het simmen betreft : volledig mee eens !
Een goede en betaalbare sim is Phoenix RC : Phoenix model flight simulation :: Welcome
Even kijken bij de lokale hobbywinkel. Prijs is zo rond de 90 euro dacht ik.

Het is en blijft een uitdagende en superleuke hobby...

Mvg,

mooie heli :thumbsup:
't frame doet mij erg denken aan de Genius-Cp van Walkera.
nevermind, als 't maar goed vliegt, veel plezier ermee :D:D

groet,
hoogvlieger

Nine Eagels Solo Pro 125 3D3G is inderdaad hetzelfde als de Robbe Arrow 1.2 3d.

De Robbe Arrow wordt 'gedumpt' op dit moment (als je zoekt al vanaf ca 70 euro).
Heb een Roobe Arrow gekocht. Vanwege de goede verkrijgbaarheid van onnderdelen van de Solo Pro 125 op ebay een aantal onderdelen gekocht oa een rotorkop, rotorbladen en landingsgestel. Exact hetzelfde!

Voor iedereen die goedkoop een CP mini heli wil is dit een aanrader.

Back