Nine Eagles Solo Pro 328 (het antwoord van Nine Eagles op de Blade 120 SR?)

Indoorvlieger

Forum veteraan
De eerste nieuwe Nine Eagles heli van dit jaar, de Solo Pro 328. Een stuk groter dan zijn naamgenoot, met iets meer dan 100 gram.

img_001.jpg

Meer info en specs hier: http://www.hitecrcd.co.jp/RC/nine_eagles/solopro/index.htm

Laatst bewerkt:
De link die je hierbij invoegd geeft alleen een foto weer, dezelfde foto die je hebt geplaatst:D

Ik heb deze heli ook al eens gezien op het net.
Wat voor voordeel zou je uit dee heli kunnen halen tov de Pro?
Is iets groter maar volgens mij dezelfde vliegeigenschappen:D

De link die je hierbij invoegd geeft alleen een foto weer, dezelfde foto die je hebt geplaatst:D

Ik heb deze heli ook al eens gezien op het net.
Wat voor voordeel zou je uit dee heli kunnen halen tov de Pro?
Is iets groter maar volgens mij dezelfde vliegeigenschappen:D

De head setup lijkt iets anders, al werkt hij nog wel met gewichten op de flybar. Op zich zou je zeggen dat het weinig anders zal vliegen, maar als je kijkt naar de Walkera CB100 en de Solo Pro, dan zeggen personen die beide hebben dat ze toch flink verschillend vliegen. En met de 120 SR en de mSR hetzelfde. Ik verwacht dus ook redelijk wat verschil.

Zou het zo zijn dat de Pro 328 ietwat agressiever reageert en zichzelf minder stabiliseerd?

Dan zou het een mooie tussen heli kunnen zijn naar een echte 90 graden heli of flybarless

..En met de 120 SR en de mSR hetzelfde...

De 120SR is een 'grote' mSR, alleen de 'scheve main shaft' ontbreekt. Rotorkop design (Bell design) is precies gelijk. Vlieggedrag is ook gelijk, alleen wordt uiteraard bij de 120SR alles uitvergroot. Dit is mijn ervaring, en heb 2 mSR's en 2 120SR's. De 120SR is trouwens echt snel, en eigenlijk niet echt geschikt voor kleine ruimtes.

Dit lijkt, zoals je titel al zegt, het antwoord op de 120SR. Maar een ander rotordesign dan de Solo Pro zou een ander vlieggedrag moeten opleveren. De flybar onder de rotor zou het iets minder stabiel moeten maken wat voordelen kan hebben voor snelle manoeuvres. Alhoewel al deze 45° flybar fp's goed te vergelijken zijn denk ik.

De 120SR is een 'grote' mSR, alleen de 'scheve main shaft' ontbreekt. Rotorkop design (Bell design) is precies gelijk. Vlieggedrag is ook gelijk, alleen wordt uiteraard bij de 120SR alles uitvergroot. Dit is mijn ervaring, en heb 2 mSR's en 2 120SR's. De 120SR is trouwens echt snel, en eigenlijk niet echt geschikt voor kleine ruimtes.

Dit lijkt, zoals je titel al zegt, het antwoord op de 120SR. Maar een ander rotordesign dan de Solo Pro zou een ander vlieggedrag moeten opleveren. De flybar onder de rotor zou het iets minder stabiel moeten maken wat voordelen kan hebben voor snelle manoeuvres. Alhoewel al deze 45° flybar fp's goed te vergelijken zijn denk ik.

Ik kreeg de indruk dat meer mensen te spreken waren over de SR120 als ze die eenmaal geprobeerd hadden, dat zal dan vooral komen door de hogere snelheid, en het extra gewicht zal de besturing misschien iets prettiger maken.

Er beginnen trouwens ook al video's van de 328 op te duiken, waaronder deze:

Heli lijkt daarop goed te besturen, hij blijft netjes op hoogte, en vliegt vrij strak door de shop waar de vid is geschoten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat me overigens verbaasd is dat hij op de website van NE niet voorkomt maar blijkbaar 21 maart al op youtube is verschenen..

[URL="
- ‪[/URL]

Soms staan dingen eerder op de website, en soms pas later. Is geen peil op te trekken. Blijkbaar zijn ze nog op zoek naar een goede PR man en een IT'er. Of ze denken dat hun producten puur op reputatie zichzelf verkopen. Dat lukt aardig, maar een beetje meer communicatie zou ze niet misstaan...

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je als bedrijf wilt dat mensen de vinger op de knip houden en geen mCPX of V100D03 kopen zul je je eigen CP al moeten aankondigen. Dan wachten mensen wel...

Leuk ding maar niet waar we allemaal met smart op zitten te wachten ;)
Wij niet, maar een hoop beginners waarschijnlijk wel ;)
Vind hem zelf te strak vliegen als ik dit zo zie, ook de piro's zij niet echt indrukwekkend, met de NESP gaat dat veel beter :D

Toch maar wachten op de NECP ;)

In dat filmpje in die shop landen ze de 328 naast twee pistolen. Is dat een hint dat ze hem daarna hebben kapotgeschoten? :D

Laatst bewerkt:
Als die ooit komt natuurlijk. Ik meen dat NE in een patentstrijd is met Walkera.

Ik dacht dat een chinese firma NE in het verleden had aangeklaagd vanwege de gebruikte servo's in de Solo coax, omdat die ook in de mCX worden gebruikt. Sindsdien heeft NE het servo-ontwerp aangepast en naar mijn idee ook verbeterd, door geen geleidende strip op de print te gebruiken, die snel kan vervuilen, maar draaipotmeters. Dus misschien is Walkera bang dat NE ook met verbeterde versies van hun heli's komt. Zonder firmware bugs, of heli's die zomaar iot de lucht vallen, zoals de v100D03 schijnt te doen.

Back