Nine Eagles Solo Pro 328 (het antwoord van Nine Eagles op de Blade 120 SR?)

Ho ho, dat komt ook omdat er mensen zijn op rcgroups die voordat ze gaan vliegen gelijk dat ding gaan modden.. Misschien moet je er ook gewoon eerst eens mee gaan vliegen voordat je allerlei zaken gaat aanpassen..

Ho ho, dat komt ook omdat er mensen zijn op rcgroups die voordat ze gaan vliegen gelijk dat ding gaan modden.. Misschien moet je er ook gewoon eerst eens mee gaan vliegen voordat je allerlei zaken gaat aanpassen..

Dacht ik eerst ook, maar het blijkt dat ook standaard gelaten v100d03s zo uit de lucht kunnen vallen. Walkera kan best goede heli's maken, maar vaak moet je even wachten tot versie 2 of 3 voordat je probleemloos kan vliegen. Maar ik hoop echt dat die d03 goed gaat presteren, legt de lat meteen goed hoog voor de andere merken die met een sub micro CP gaan komen, zoals Align met de 100 3G, en wat NE nog in petto heeft hopelijk.

Maar goed, voorlopig hebben we het hier over de nieuwe 120 size FP, die gezien de eerste vids goed lijkt te vliegen. Nu nog eens zien wat ie kan als hij buiten de sporen wordt gegeven. En wat de prijs gaat worden.

Tís even off-topic maar wil er toch even op terug komen..

So I picked up one the "production" versions the other day and took her for a few test flights. The first pack was actually very smooth and stable. She definitely will do some nice circuits and sport flying. I used MCP main blades to preserve the 2 sets of foamies it came with. Of course leaving it stock is just not my thing so.....I installed a HP07 w/14t (which gave me 5,000rpm) and the 2.3g tail motor. Results were really good until I had a brown-out (like Manny's) and the heli went dead and fell from 5ft in the air and bounced off the ground skids first. Damage was a cracked battery tray. Bummer since there are no parts for this heli yet. Did my best to CA it back together and there was no other damage. So the upside is the little heli seems to be a little more durable than other heavier Walkera helis. But the scary thing is the brown-out. Once it bounced off the ground, the LED came back on but the swash was locked in postion and had to be re-bound to level out for flight. Hoping this was just an isolated instance, but with both Manny and I experiencing the same glitch it makes me concerned. Could be the HP07 was drawing too many amps and the ESC shut off. I just don't know yet.

Duidelijk dus niet stock gevlogen. En die Manny had een pre-productie exemplaar. Ik zeg niet dat er geen issues zouden zijn maar wacht liever ook even andere meningen af van mensen die hem gewoon stock vliegen..

Maar goed. Nu weer terug naar de NE ;)

Ik had begrepen dat de 2e heli die dkfui getest heeft een zo goed als productie-exemplaar was, en geen sample meer, maar je hebt wel gelijk. Maar gezien het feit dat zowel die van manny als de gemodde versie hetzelfde probleem hadden, lijkt me niet dat het probleem in de andere motor zit. Elders merkt iemand op dat de gebruikte motor geen problemen hoort te geven met de gebruikte ESC.

Maar goed, het voert inderdaad te ver, en bovendien zijn het CP's, dus eigenlijk horen ze helemaal niet thuis in dit subforum. ;)

Op RC groups is in het 328 topic ook een buitenfilmpje van deze heli geplaatst, in 1 van de eerste berichten. Je ziet dan een klein stukje FFF, maar helaas nog wel kort. Wat me in alle filmpjes het meest opvalt is dat de staart erg strak blijft, geen langzaam driften, en snel reageert, zonder door te schieten.

Ik ken alleen de V100D01 natuurlijk. En die staart blijft een lipo lang strak naar achteren. Glijd niet weg niks. Het zijn echt uitstekende helicopters qua vliegeigenschappen. Alleen zeer breekbaar. En dat laatste is best jammer.

Ik ken alleen de V100D01 natuurlijk. En die staart blijft een lipo lang strak naar achteren. Glijd niet weg niks. Het zijn echt uitstekende helicopters qua vliegeigenschappen. Alleen zeer breekbaar. En dat laatste is best jammer.

Ik bedoel niet alleen het driften, maar ook hoe de staart reageert op rudder. Hij lijkt direct te reageren en ook direct te stoppen als de stick weer naar het midden gaat, en dat verschilt nog wel eens per heli. Neem bijv de 3 kanaals heli's, de S107 heeft ook zo'n strakke staartbesturing, maar eentje als de 6010 is wat minder nauwkeurig. Bij beide houdt de gyro de staart wel recht in hover, maar het gevoel hoe hij reageert op rudder is flink anders.

Ah ok. Ja maar dat heeft de V100D01 ook. Erg responsive.. Rudder reageert heel vlot op kleine tikjes. Blijft dan ook strak staan. Geen gewiebel..

Deze video geeft in het begin een klein stukje FFF, en wat ook opvalt is dat de heli erg stabiel blijft als hij daalt. Vaak gaat een FP wat schudden als je gas terugneemt, omdat je dan minder stabiliserend effect van de rotorbladen en flybar hebt, maar je ziet hem erg strak dalen. Ik had me voorgenomen geen FP meer te kopen, althans geen 45 graden, hooguit flybarless, maar tot nu toe lijkt deze heli het netjes te doen, en zo te zien kun je hem vliegen met de Solo Pro TX...

Laatst bewerkt door een moderator:
Flybarless FP lijkt in gedrag enorm op een CP. Flink wennen maar je krijgt er ook ontzettend veel plezier voor terug. Ik hoop voor je dat NE met een flybarless komt ;)

Tís dan ook windstil. Ik zie geen blad aan de bomen bewegen..

Degene die deze vid heeft gemaakt zal de volgende met meer wind vliegen. Wat hem in ieder geval nu opviel is dat de staart goed reageert, vergelijkbaar met de Bravo SX, en dat deze, ondanks dat het een FP is, niet echt de neiging heeft de neus omhoog te gooien. Dat zou hem wel eens iets minder windgevoelig kunnen maken dan de gemiddelde FP. We zullen zien...

Tís toch een flybarless FP deze??

Nope, 45 graden, vergelijkbaar met 120 SR.

img_001.jpg

Zijn er al ervaringen met deze heli?
Ik ben namelijk druk bezig om mijn Esky King 3 te verkopen en wil iets eenvoudigers/kleiners.

Nu zat ik in eerste instantie te denken aan de Solo Pro V (1 of 2) maar deze lijkt me op zich ook wel iets. Is wat groter en zou daarom (nog) beter buiten moeten kunnen vliegen lijkt me?

Of zijn er betere optie's .....?

Mijn broer heeft de robbe uitvoering,is het zelfde,behalve de prijs dan.:confused:
Ik heb hem eens mogen testen envind dat hij totaal niet vergelijkbaar is met mijn Blade 120sr.Heeft precies wel wat onderdelen gemeen zoals het landing stel,hoofd motor lijkt mij ook het zelfde en de canopy past ook.De hoofd rotorkop is dan weer totaal anders.Zo'n beetje het zelfde type als Bv Walkera CB 100.Geen paddels maar gewichtjes aan de flybar en daardoor super stabiel.Is waarschijnlijk daardoor niet zo hevig en snel zoals de Blade 120 sr.
Vliegt ook niet zoals de Nine Eagles solo pro die zo vervelend moet tegen gestuurd worden bij het bochten nemen. Bochten naar rechts gaan super en bochten naar links wringen zo'n beetje tegen zoals bij alle helicopters mijn gedacht,maar gaan toch vloeiend met een beetje aileron erbij.
De Lipo's zijn ook ongeveer het zelfde als die van de Blade 120 sr.
Ik heb ook bij 2 bf wat geoefend en dan mist hij wel de power om er tegen in te gaan.Beetje beschutting gezocht en dan kon er toch wat mee gevlogen worden.Maar nogmaals,niet vergelijkbaar met de Blade 120sr.Is wel wat fijner voor binnen dan de Blade mijn gedacht.Ik zou hem toch verkiezen boven de Solo Pro die ik ook heb,die vliegt wel niet meer en vind ik niet de moeite waart om te herstellen daar dat duurder is dan een losse nieuwe .
Hopelijk heb je hier wat aan.(Robbe uitvoering kost zo'n 109 € ongeveer)

Gr Raymond
Hopelijk heb je hier wat aan.

Laatst bewerkt:
Back