Nine Eagles Solo Pro V2 - Mijn Topic

Hey!

Vandaag heb ik mijn eerste modelhelikopter gekocht! Het gaat om een Nine Eagles Solo Pro V2. Het vliegt heel moeilijk, maar ik begin het al een beetje onder de knie te krijgen!

Mijn eerste vraag is: Zijn er nog andere 1S Lipo accu's, maar dan met meer capaciteit? Ik heb nu een 1S Lipo Battery met 120mAh, maar is er ook eentje met veel meer capaciteit zodat ik dus langer kan vliegen?

Hey!

Vandaag heb ik mijn eerste modelhelikopter gekocht! Het gaat om een Nine Eagles Solo Pro V2. Het vliegt heel moeilijk, maar ik begin het al een beetje onder de knie te krijgen!

Mijn eerste vraag is: Zijn er nog andere 1S Lipo accu's, maar dan met meer capaciteit? Ik heb nu een 1S Lipo Battery met 120mAh, maar is er ook eentje met veel meer capaciteit zodat ik dus langer kan vliegen?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, geweldige heli.

Bij Hobby King zou je kunnen kijken naar de Oem's lipo van 125.
Wil je meer vermogen moet je volgens mij ook een andere aansluiting voor maken maar daar weet indoorvlieger meer van, komt vanzelf wel langs om te kijken en zal gegarandeerd met advies komen:D

Ik heb zelf nu net die van de Hobby King Oem's 125mah

We lezen je ervaringen wel tegemoed

Hey!

Ik kan je naast de 120 mAh OEM van Hobby King, ook de 150 mAh OEM van Hobby King aanraden. Kun je iets langer vliegen, en doordat ze het gewicht iets meer naar voren brengen, gaat hij buiten nog iets sneller.

Je kan grotere accu's gebruiken, maar dat gaat ten koste van de wendbaarheid en het klimvermogen van de de heli, en omdat je meer gas moet geven om de heli in de lucht te houden, zullen de motoren ook sneller slijten. Ik zou niet hoger gaan dan 150 mAh, en gewoon een paar extra accu's aanschaffen. In tegenstelling tot de originele accu's, waar soms tot meer dan 10 euro voor wordt gevraagd, kosten de vervangers een appel en een ei, tussen de 1 en 2 euro per stuk. Dus bestel er gewoon een aantal, en je hebt voorlopig geen accu's meer nodig, want ze gaan ook nog eens lang mee. Ik heb er nog geen eentje hoeven af te schrijven, als dit zo door gaat kan ik nog jaren vooruit met wat ik nu aan accu's heb.

Trouwens, goed dat je dit topic de extra titel "mijn topic" hebt meegegeven, dat voorkomt verwarring met het algemene topic. Misschien dat pheter dat ook beter kan doen?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties! Ik besluit het voorlopig nog bij de 2 1S Lipo's te houden. Mochten ze in de toekomst kapot gaan, dan kan ik altijd nog nieuwe betere kopen.

Hij is trouwens echt robuust, ik had niet verwacht dat hij zo sterk was!
Ik ging bij mijn oom (Die heeft een rode Nine Eagles Solo Pro V1), en hij heeft een grote binnentuin (Flat) Ik gaf vol gas (100), ik was ongeveer 11 meter hoog, en ik dacht dat hij op het dak zou waaien, dus ik liet het gas los (0), hij viel van 11 meter hoog naar beneden en er mankeert niks!

Ik ben blij met mijn aankoop! Maar het is wel erg moeilijk om te vliegen. Is het zo dat je in de wind helemaal niet kan vliegen? Of is het gewoon even wennen omdat ik een beginner ben?

als je de 3 draadjes doorleest van de NESP die er al bestaan dan vind je een antwoord op AL je vragen.

omdat de NESP zo licht is waait ie bij een windstoot al snel weg, Het is te doen met een licht briesje maar je moet niet verwachten van mooie figuren te vliegen.

Bedankt voor jullie reacties! Ik besluit het voorlopig nog bij de 2 1S Lipo's te houden. Mochten ze in de toekomst kapot gaan, dan kan ik altijd nog nieuwe betere kopen.

Hij is trouwens echt robuust, ik had niet verwacht dat hij zo sterk was!
Ik ging bij mijn oom (Die heeft een rode Nine Eagles Solo Pro V1), en hij heeft een grote binnentuin (Flat) Ik gaf vol gas (100), ik was ongeveer 11 meter hoog, en ik dacht dat hij op het dak zou waaien, dus ik liet het gas los (0), hij viel van 11 meter hoog naar beneden en er mankeert niks!

Ik ben blij met mijn aankoop! Maar het is wel erg moeilijk om te vliegen. Is het zo dat je in de wind helemaal niet kan vliegen? Of is het gewoon even wennen omdat ik een beginner ben?

Het is niet de vraag of je standaard accu's in de toekomst kapot zullen gaan, je kunt er op rekenen dat ze kapot kunnen gaan. Ik heb zelf geen enkele standaard accu die meer dan 30 vluchten heeft overleefd. Alleen die bij de Bravo SX zitten, zijn wel goed.

Kijk maar eens naar deze grafiek, dan kun je zien hoe de spanning instort bij een beetje belasting. De lipo wordt hierbij ook vrij warm (10 graden warmer dan de Hobby King versie) tegen het einde van de vlucht, en dat sloopt hem geleidelijk:

a3893545-157-Micro%201S%201xxmAh%20discharge%20graph-E.JPG

Ik zou je aanraden om er gewoon 5 of zo te bestellen, kost je met verzenden rond een tientje. Levering kan tot 2 weken duren, dus als je ze pas bestelt als je huidige lipo's zijn overleden, moet je of wachten, of voor datzelfde tientje slechts 1 accu hier kopen, die ook weer 30 keer of zo meegaat...

Wat betreft vliegen in wind, de Solo Pro weegt nog geen 30 gram, dus je moet inderdaad oppassen. Beste momenten om buiten te vliegen zijn vroeg in de ochtend, als er nog geen wind is, of tegen de avond, als de wind weer is gaan liggen. Met wat meer ervaring kun je beter met een vleugje wind omgaan, maar het vliegt het beste met zo min mogelijk wind.

Ik zou je aanraden om er gewoon 5 of zo te bestellen, kost je met verzenden rond een tientje. Levering kan tot 2 weken duren, dus als je ze pas bestelt als je huidige lipo's zijn overleden, moet je of wachten, of voor datzelfde tientje slechts 1 accu hier kopen, die ook weer 30 keer of zo meegaat...

Wat betreft vliegen in wind, de Solo Pro weegt nog geen 30 gram, dus je moet inderdaad oppassen. Beste momenten om buiten te vliegen zijn vroeg in de ochtend, als er nog geen wind is, of tegen de avond, als de wind weer is gaan liggen. Met wat meer ervaring kun je beter met een vleugje wind omgaan, maar het vliegt het beste met zo min mogelijk wind.

ik merk grote verschillen met de oem's lipo's.
Klopt het ook dat hier NE op staat? Dacht eerder te menen dat er oem op zou moeten staan maar het is goed genoeg zo.

Wat betreft buiten vliegen is inderdaad goed te doen en met een beetje meer ervaring ook goed buiten te vliegen. Best leuk om met de wind te spelen, als je maar oppast dat je niet over ene hoog heg heen vliegt en wanneer de Pro uit zicht is dat je genoodzaakt bent om de Pro te laten vallen en hier even niet meer bij kan:D

De overgang van buiten weer naar binnen is wel weer groot moet ik toegeven.

Wat betreft mijn eigen topic.... misschien wel, nu wordt het bij mij een meer algemene topic waar iedereeen met vragen komt... en dat mag.... en kan ook heel leuk zijn. Ik denk ook wel dat elke topic die geopend wordt op een gegeven moment een meer algemene topic wordt of deze wordt vergeten en raakt steeds meer achterop;)

Leuke topic en ik blijf je volgen.
Succes:D

ik merk grote verschillen met de oem's lipo's.
Klopt het ook dat hier NE op staat? Dacht eerder te menen dat er oem op zou moeten staan maar het is goed genoeg zo.

Er staat inderdaad "NE" op de OEM accu's, maar er staat geen "Nine Eagles" op. NE staat alleen voor het type. En je zal zeker verschil merken, ook in de portemonnee. ;)

Er staat inderdaad "NE" op de OEM accu's, maar er staat geen "Nine Eagles" op. NE staat alleen voor het type. En je zal zeker verschil merken, ook in de portemonnee. ;)

Zeker weten dat je verschil merkt, niet meer een ander dan deze. Kan de 150 van oem ook in de standaard landingsgestel? Met een beetje vijlwerk?

Ga ik deze 150mah ook maar een paar van bestellen. Is er veel verschil om met de 150 te vliegen mbt de 120 van oem?

Je kan wat langer vliegen, en omdat het gewicht iets meer naar voren zit, kun je een fractie harder buiten. Je SP wordt ook een fractie minder wendbaar vergeleken met de OEM 120, omdat de 150ers wat zwaarder zijn.

Je kan wat langer vliegen, en omdat het gewicht iets meer naar voren zit, kun je een fractie harder buiten. Je SP wordt ook een fractie minder wendbaar vergeleken met de OEM 120, omdat de 150ers wat zwaarder zijn.

Er g goe geschikt voor buiten lees ik alwel. Heb er 2 besteld om eens even te testen voor buiten:D:D

Back