Nine Eagles Solo - vreemd probleem bij opstarten

• Topicstarter Topicstarter vanhooff
  • Startdatum Startdatum
V

vanhooff

Guest
Bij het opstarten van mijn twee weken oude Nine Eagles Solo gebeurt er iets vreemds:

De onderste rotor wordt meteen naar de uiterste stand links getrokken en vliegen is onmogelijk. Dit probleem is plotseling, zonder aanleiding ontstaan.

Het ligt niet aan de zender, ik heb het getest met een andere. Als ik de zender uitzet voordat ik de batterij uit de helicopter haal, gaat de rotor weer in de normale stand.

Ook gebeurt het af en toe dat hij het wel gewoon goed doet.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij het opstarten van mijn twee weken oude Nine Eagles Solo gebeurt er iets vreemds:

De onderste rotor wordt meteen naar de uiterste stand links getrokken en vliegen is onmogelijk. Dit probleem is plotseling, zonder aanleiding ontstaan.

Het ligt niet aan de zender, ik heb het getest met een andere. Als ik de zender uitzet voordat ik de batterij uit de helicopter haal, gaat de rotor weer in de normale stand.

Ook gebeurt het af en toe dat hij het wel gewoon goed doet.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Dit probleem is intussen opgelost. Het is een kwestie van End Point Adjustment. Ik heb die voor elk van mijn lipos moeten doen. Voor het geval iemand anders hiermee zit, de oplossing staat hier: RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli

Groeten, Ger

Laatst bewerkt door een moderator:
Back