.
In dit topic had ik gereageerd op Jan zijn oproep naar een leuk sportschaal ARF of RTF indoor modelletje.
Jan bleek echter inmiddels niet meer opzoek, dus heb ik mijn reactie over een sportschaal Ultra Micro Warbird verwijderd en hiernaartoe verwezen.
Het indoorseizoen is namelijk weer in volle gang en misschien zijn anderen ook opzoek naar een leuk sportschaal indoor kistje.
Een sportschaal Ultra Micro Warbird is in ieder geval BIG FUN in de zaal
.
Ik vlieg dit Nine Eagles Ultra Micro P-51D Mustang indoor kistje in kleine/middelgrote sporthallen.
Een leuk micro sportschaalkistje, geheel RTF compleet met 2.4 gig zender(tje) en al:
Gaat wel rap door de zaal, maar dat is juist leuk
Alleen gas, aileron en elevator besturing,... dus yank and bank!
Er is trouwens ook een versie verkrijgbaar met werkend rudder:
Er zitten twee propjes bij welke je eenvoudig op de motoras kan klikken.
Wanneer je de grond raakt tijdens de vlucht dan springt de prop er gewoon vanaf.
Oprapen, propeller terug klikken en verder vliegen, zoals je kan zien in onderstaand filmpje:
(Dit waren m`n eerste indoor vluchten ooit (in 2015 en tevens de eerste met een micro electro modelletje).
Dus nog even behoorlijk wennen aan de beperkte ruimte van een gymzaal en het kleine kistje...
M`n dochter Iris heeft het gefilmd, maar raakte de P-51 kwijt toen ze probeerde in te zoomen in de 2e vlucht...)
Landingsgestel heeft weinig (geen) zin wanneer je geen functional rudder hebt.
Die zit er bij mij dus niet onder, geeft ook een leuker vliegbeeld...
Er zijn meer modellen in deze reeks verkrijgbaar, maar ik heb alleen ervaring met de P-51D:
Groeten, Ramses
.
In dit topic had ik gereageerd op Jan zijn oproep naar een leuk sportschaal ARF of RTF indoor modelletje.
Jan bleek echter inmiddels niet meer opzoek, dus heb ik mijn reactie over een sportschaal Ultra Micro Warbird verwijderd en hiernaartoe verwezen.
Het indoorseizoen is namelijk weer in volle gang en misschien zijn anderen ook opzoek naar een leuk sportschaal indoor kistje.
Een sportschaal Ultra Micro Warbird is in ieder geval BIG FUN in de zaal

.
Ik vlieg dit Nine Eagles Ultra Micro P-51D Mustang indoor kistje in kleine/middelgrote sporthallen.
Een leuk micro sportschaalkistje, geheel RTF compleet met 2.4 gig zender(tje) en al:
Gaat wel rap door de zaal, maar dat is juist leuk

Alleen gas, aileron en elevator besturing,... dus yank and bank!
Er is trouwens ook een versie verkrijgbaar met werkend rudder:
Er zitten twee propjes bij welke je eenvoudig op de motoras kan klikken.
Wanneer je de grond raakt tijdens de vlucht dan springt de prop er gewoon vanaf.
Oprapen, propeller terug klikken en verder vliegen, zoals je kan zien in onderstaand filmpje:
Dus nog even behoorlijk wennen aan de beperkte ruimte van een gymzaal en het kleine kistje...

M`n dochter Iris heeft het gefilmd, maar raakte de P-51 kwijt toen ze probeerde in te zoomen in de 2e vlucht...)
Landingsgestel heeft weinig (geen) zin wanneer je geen functional rudder hebt.
Die zit er bij mij dus niet onder, geeft ook een leuker vliegbeeld...
Er zijn meer modellen in deze reeks verkrijgbaar, maar ik heb alleen ervaring met de P-51D:
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: