Nissan GT-R, 308 Km/h op provinciale weg + een na-aper!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Jo®dy, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo®dy

    Jo®dy

    Lid geworden:
    17 mei 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    kerkdriel
    Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Wat een lulletje roze(n)water...
     
  3. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    maar ik doe het hem niet na!
     
  4. krissiecrash

    krissiecrash

    Lid geworden:
    2 nov 2009
    Berichten:
    560
    Locatie:
    IJmuiden
    is misschien ook verstandiger,justitie gaat hem toch proberen te vervolgen.


     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja word een lastige kluif voor justitie....
    Mits hij zichzelf op zijn zwijgrecht beroept, lijkt een veroordeling niet, of heel lastig af te dwingen..
     
  6. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Wooow wat een commentaar op Dumpert... Die 2 seconden 140 in de bebouwde kom, zo erg is dat nou ook weer niet. Met zo'n ding zit je zó op de 140 en héél snel weer op de 0 als je wil. Ik zou het zelf niet doen, maar die comments; van een mug een olifant maken. En die 300 vind ik nog minder erg...
     
  7. Aaalie

    Aaalie Guest

    Vreemde lui idd. Zowiezo al zéér gevaarlijk. Maar alleen al het idee om een filmpje te maken van "hoe hard de auto kan", en dat op youtube te plaatsen. Vreemde figuren, rare bezigheid, bovendien nog eens erg gevaarlijk, waarbij ze anderen ook in gevaar brengen. Sukkels eerste klas!
    Het was nog lijper geweest als hij zelf de camera bediend had ;) .
     
  8. Aaalie

    Aaalie Guest

    Waarschijnlijk denk je er iets genuanceerder over wanneer je een tijdje rijdt. 300Km/h is snel, maar belangrijker is een theoretische zéér lange remweg. Ook al is hij snel weer naar 0, in die korte tijd is hij wel een behoorlijk stuk verder. Mogelijk verder dan dat hij had kunnen zien, en wat hij niet had kunnen zien.
    Net als 140 binnen de kom...
    Wil je racen, ga dan naar een circuit, of rij op Zondagochtend naar de grote Duitse autobahn ;) .

    Deze snelheden zijn iets TE.
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik hoop dat justitie een manier heeft om hem toch te vervolgen. Hoe moeilijk het ook is.

    tegenwoordig is het zo makkelijk om dit soort dingen maar gewoon op youtube/vimeo enz enz te knallen..

    Zou toch belachelijk zijn dat er niets aan gedaan zou kunnen worden.. alles staat tenslotte op film.. Helaas zijn eigen camera maar toch Het bewijs is er.

    Zo iemand mag van mij de eerste de beste betonnen paal pakken...
     
  10. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Als een kind plotseling de weg over steekt zit je nooit snel genoeg op nul met 140 om te voorkomen dat je er overheen rijdt. Zelfs met 50 gaat het vaak al te hard. Voordat je reageert ben je minstens 1 seconde verder, vervolgens moet je nog remdruk opbouwen en daadwerkelijk remmen. Reken maar op ruim 100 meter met die snelheid, hoe goed die auto ook mag remmen.

    Denk daar eerst maar eens over na.
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik vind filmpjes voor het geluid op youtube een stuk mooier. :D


    Iig mooi levensgevaarlijk bezig.. Ja, 't is een snelle auto, maar iedereen die hem kent (en voor de auto respect heeft) weet dat al, en iemand die hem niet kent ziet een nissan. dus je bereikt er verder toch niets mee, behalve lekker gevaarlijk doen in het verkeer.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  12. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Daar zit het probleem. Er is bewijs dat de auto zo hard heeft gereden, niet dat degene die in het begin op het filmpje staat de bestuurder was tijdens die snelheid. Een vermoeden is niet voldoende om tot veroordeling te komen. Juridisch geneuzel, maar toch wel het punt waar het om draait.

    Het OM zal moeten bewijzen wie de bestuurder was tijdens die snelheden. Dat zal erg lastig worden als er geen getuigen zijn en geen ander bewijs is.
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Nouja.. 120 binnen de bebouwde kom is nog genoeg om 't rijbewijs kwijt te raken:?: (word zelfs op het display van de auto in het midden weergegeven)


    zal waarschijnlijk toch niets van terecht komen.. maargoed
     
  14. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Wederom, mits er voldoende bewijs is wie de chauffeur geweest is op dat moment. Dat is hier het probleem. Het filmpje toont alleen dat iemand zo hard gereden heeft, niet wie. En nee, ook al weten we allemaal wie gereden heeft, dat is niet zonder meer juridisch bewijs. Zolang iedereen z'n mond houd is het heel moeilijk bewijs te verzamelen.

    Er is en idioot die zich Ghost Rider (Ghostrider - Wikipedia) noemt en ook nog steeds niet gepakt is. Hoewel er vermoedens en aanwijzingen zijn moet het OM keihard bewijzen wie de bestuurder was tijdens die opnamen.

    De grote vraag is of het OM dit juridisch dicht gaat krijgen. Het zal mij benieuwen, maar ik hoop van wel. Wat mij betreft mogen ze die auto in de shredder gooien na zo'n idiote stunt.
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Begin van het 1e filmpje. staat die bij het stoplicht, met de camera op de bestuurder. dan draait de camera bij, en word zonder onderbreking en/of geluiden van de deur dat iemand instapot oid, gefilmt tot de auto die 120 overschrijdt. Dat is dus niet bewijs genoeg?

    Ik weet alleen wel, als ik iemand zo zie rijden, en die ligt even later op de kop in de sloot oid, heb ik niks gezien. Hoe lullig het ook klinkt.
     
  16. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Hmm zullen ze de ghostrider ook proberen te vervolgen ? :p
     
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    als jij het ziet gebeuren, ben je ook weer strafbaar als je door rijd, en als iemand DAT ... ben jij weer de klos. tjah, nederlands recht... :p
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Doet me meteen denken aan een verhaal wat ik in de krant heb gelezen.
    Iemand zag een auto ongeluk gebeuren. die persoon stopte, heeft geholpen. heeft het ongeluks slachtoffer een plaats in zijn auto aangeboden om op de ambulance te wachten.
    Toen de ambulance er was, moest de auto open geknipt worden omdat het slachtoffer toch wel wat last van de nek had.
    eind van de rit weigerde de verzekering ook nog te betalen hiervoor, dus die man die geholpen had had gewoon voor niets de auto naar de kloten. :?
    Lang leve nederland.
     
  19. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    tsssssssssssssssss, ik haal hem in met m'n rustler op een titan.

    nee geintje, het blijft m'n lievelings auto!
    maar ik houd niet zo van speedruns, doe mij maar driften.(KEN BLOCK!!!)
     
  20. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    De advocaat hoeft alleen maar te beweren dat het filmpje fake is, het OM moet forensisch bewijzen dat het echt is. M.a.w. de advocaat hoeft alleen maar twijfel te zaaien, terwijl het OM juridisch onomstotelijk moet bewijzen wil een rechter daarin meegaan. Het filmpje kan best namaak zijn. Bewijs het maar eens dat het niet zo is.

    Voor de tegenstanders: laten we blij zijn dat het zo werkt in Nederland. Ik denk dat niemand van ons op STASI of Chinese praktijken zit te wachten ;) Zo af en toe glipt er een schuldige door het net, maar dat lijkt mij beter dan vele onschuldigen veroordeeld op basis van vermoedens en vage beschuldigingen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina