Nitro auto op hol tijdens de eerste keer gebruiken.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Racemsk, 15 jul 2021.

  1. Racemsk

    Racemsk

    Lid geworden:
    15 jul 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Groningen
    Goedenavond,

    het leek mij wel leuk om een nitro auto te hebben en een mooie hobby. Nu had ik via marktplaats een nitro auto gekocht maar hij deed het nog niet. Ik heb de auto deze week schoongemaakt en uit elkaar gehad en een nieuwe gloeistarter gekocht. Hij ging bij de eerste keer testen aan maar nog geen verbinding met de controller. Na wat vervangen te hebben deed ik de gloeistarter op de auto en trok ik aan het koortje. De auto had een enorme snelheid dat het gevaarlijk werd ( hij stond op mijn werkbank in de garage ( gelukkig omhoog zodat de banden de bank niet raken). Hij sloeg compleet op hol en rookte enorm. Na wat paniek heb ik de auto snel naar buiten getild en maar op het gras gedaan, echter viel hij op de kop en hij bleef maar doorgaan . Na wat paniek er maar tegen aan getrapt en toen ging hij eindelijk uit.


    Wie kan mij alsjeblieft vertellen wat er verkeerd gegaan is of wat het probleem is …

    Groeten.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2021
  2. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Je had geen verbinding met je zender, zorg dat je die hebt en controleer dan of je de carburateur van de motor kan sturen met je zender (open/dicht)

    Waarschijnlijk stond hij Volledig open en dus vol gas.

    Starten nooit geen carburateur volledig open zetten

    Veel rook kan ik begrijpen, vlam zien klinkt wat raar..
     
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    In het vervolg carburateur met je vinger dicht drukken. Brandstofslang eraf trekken. Uitlaat dicht drukken. Of de gashevel proberen terug te drukken.

    Ik had het laatst met een rtr servo die stuk was op een bijna nieuwe kyosho auto.

    Doe in het vervolg de wielen eraf. Elimineert het risico dat de auto er vandoor gaat.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    En als je de zender nog niet gebruikte moet je er rekening mee houden dat de servo door de trillingen toch kan verdraaiien.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.948
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat gebeurt er als je (bijvoorbeeld) bij een boot de motor start, in zijn vooruit zet, vol gas geeft en dan overboord springt? Dan gaat je boot ook op hol, en gebeuren er ook ongelukken, toch?
    Dat is ongeveer vergelijkbaar met een brandstofauto starten terwijl je WEET dat je afstandbesturing het niet doet, toch?

    Gewoon nogal dom, en DAT is wat er fout is gegaan.

    Het is niet verboden om van te voren een beetje na te denken.

    Sorry voor de crue reactie, ik bedoel het niet lullig, maar toch...
     
    Jonkje en Cnn vinden dit leuk.
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.096
    Locatie:
    Thuis
    ach, je bent vast niet de enige die enthousiast begint terwijl je totaal geen idee hebt waar je mee bezig bent, achteraf kan je er wel om lachen maar op het moment dikke paniek
    ik kan me nog heel goed herinneren dat ik ooit mn allereerste brandstofmotortje in handen had en vraag me niet waarom maar er was iets dat me deed besluiten om de gloeier op de plug te zetten en een scheutje brandstof in de carb en aan de prop te draaien terwijl ik de motor in mn hand had :hammer:
    stond ik daar met een volgas draaiende vliegtuigmotor in mn hand :eek:
    nooit maar dan ook echt nooit meer zoiets doms uit gehaald sindsdien :D
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat zijn geen stommiteiten, maar leermomenten :)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Zolang je er geen slagaderlijke bloedingen of missende vingers aan overhoudt
     
    merijn en Cnn vinden dit leuk.
  9. Klaas de lang

    Klaas de lang

    Lid geworden:
    6 nov 2021
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Wolvega
    Je hebt hem in ieder geval aan de praat gekregen in de auto. Ik heb dat alleen op de werkbank gehad met propeller zonder luchtfilter. In de auto met luchtfilter deed hij niks
     

Deel Deze Pagina