Nitro auto wil niet starten

Dan zijn er 2 opties...
Of je hebt toch niet alles geprobeerd...
Of de motor is op....

Vooral dat laatste is met 2dehandsjes nog weleens een probleem door ondeskundig gebruik. Meestal staat er dan in de advertentie dat de motor loopt maar "even" afgesteld moet worden :rofl:

Weet niet waar je vandaan komt , maar een tripje naar een lid met verstand van zaken kan je sneller duidelijkheid geven dan we via het forum kunnen.

Hallo, bedankt voor je snelle reactie, ik komt uit utrecht, ben nu al vanaf zondag bezig om dat ding aan de praat te krijgen, maar hij doet helemaal niks, de motor heeft genoeg compresie als je dat bedoelt met "de motor is op", verder is die van een hobbieest geweest die er zeer veel over kon vertellen, en het ook zeer netjes verkocht heeft aan ons, we hebben er 2 gekocht, wat ik vergeet te vertellen is dat die niet met trekkoord is maar dat je hem electrisch moet aan slingeren.

Misschien eerst een goed plan om de carburateur goed door te spoelen en het luchtfilter even schoonmaken.

Basis instelling van de motor:
http://www.nitroteksupport.co.uk/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=159&nav=0,8

.18 Team Infinity engine for the condor,cyclone,conquistador,gladiator,backwash and bug crusher models.

Idle gap in carb - 1-2 mm gap showing

Low speed Needle - 0.5mm proud of the housing it sits in. DO NOT turn this all the way in as it will come off the carb body and you will not be able to re-fit it.

High Speed Needle - 3 turns out from fully closed.

Hallo, dank je voor je reactie, de tips die hier boven worden gegeven, heb ik allemaal al geprobeerd, dat is ook de rede dat ik maar eens om hulp ging vragen, word er echt moe van langzamehand.

Welke brandstof heb je en weet je zeker dat je gloeier ook goed vol is en de plug goed laat gloeien?

brandstof is van hpi en heb 20% nitro, de gloeier en de plug zijn goed div keren getest.
Hij heeft net gelopen alleen gaat die steeds harder lopen en krijg hem niet stationair, heb de ab goed ingesteld en toch blijf die oplopen, gast gecheckt alles.
Dus nu start die wel, maar lopen de toeren helemaal op, ook hier weer div instellingen geprobeerd.

Iemand misschien tips voor me, de auto start nu eindelijk wel, maar als die start lopen de toeren gelijk tot max.
Ik heb div. dingen na gekeken, maar kan niks vinden, iemand hier ervaring mee?

Niemand tips?

Laatst bewerkt:
Ga ermee terug naar de verkoper en vraag of hij de auto's kan starten en afstellen. Als hij dat niet wil / kan, weet je genoeg.

Nou het punt is dat ie wel wil starten, maar op de een of andere manier de toeren tot de max schieten, heb voor zover ik weet alles na gekeken, want zoveel zit er toch niet op, snap er niks van.

Dat is het rare er van, div, dingen geprobeerd, of hij start niet of hij loopt gelijk naar maximale toeren op, ik denk dat ik hem maar eens uit elkaar haalt.
Moet toch iets zijn.

Starten en naar max toeren oplopen kan 3 dingen zijn:
1) de carburateur staat open
2) te arm op de LSN
3) valse lucht, controleer of alle schroeven aangedraaid zitten en er geen scheuren ergens zitten.

Back